دانلود اپلیکیشن جاب جاب از بازار

مراکز خرید تهران

نگاهی اجمالی به برخی از مراکز خرید تهران

مراکز خرید در تهران بدون شک تبدیل به جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر بزرگ شده است. در این مقاله قصد داریم باهم دیگه در محلات تهران گشتی بزنیم. پس با من همراه باشید تا به معرفی اجمالی 8 مرکز خرید بزرگ بالا شهر تهران بپردازیم.

آوردگاه برند ها در مراکز خرید شمال تهران

شمال تهران بافت متفاوتی نسبت به بقیه شهر دارد.  این ظاهر متفاوت به وضوح در ساختمان های مسکونی و تجاری ساخته شده در شمال شهر تهران به خصوص منطقه 1 مشهود است. تو این مقاله باهم دیگه میخوایم سری به مناطق تجریش، ولنجک، اقدسیه، زعفرانیه، نیاوران و باغ‌فردوس بزنیم. هدف اینه که مجتمع های تجاری گالریا، پاساژ قائم،  پاساژ ارگ ، مرکز خرید الماس ایران، پالادیوم، روشا، تندیس، جم سنتر، توچال و مرکز خرید ولنجک را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم

اول از همه به محله خوش آب و هوای تجریش میریم. جایی که یه جورایی مرکز اصلی خرید بالاشهر هست. تو میدون تجریش هر چیزی که بخواهید رو میتونید به راحتی پیدا کنید. وجود بازار سنتی تجریش که میتونید انواع اقلام جنس خوراکی، پوشاک، تزئینی و … را از اونجا تهیه کنید حال و هوای متفاوتی به این منظقه داده.

بوی بلالی ها و تغذیه فروشی ها جلوی ورودی تنگ و باریک این بازار تمام حس‌های خوب شما رو بیدار میکنه. شلوغی محیط و جمعیتی که به اطراف پراکنده میشن شما و مشکلات شما رو داخل خودش حل میکنه. اگر جدیدا بد اخلاق شدید پیشنهاد میکنم که سری به این بمحله بزنید تا حال شما رو عوض کنه.

هدف ما معرفی بازار تجریش نیست گرچه گشت و گذار تو این بازار سنتی خالی از لطف نیست. درست در دل بازار سنتی تجریش به پاساژ قدیمی ولی معتبری برمیخوریم به اسم پاساژ قائم که میتونیم ازش به عنوان اولین مرکز تجاری این منطقه یاد کنیم.

مراکز خرید تهران – بازار قائم

این مرکز خرید شش طبقه و  نزدیک به ۷۰۰ واحد تجاری دارد. این پاساژ امکان خرید را برای همگی آسان کرده است. و در هر طبقه به فروش یک نوع کالا می‌پردازند.

در طبقه منفی دو آن می‌توانید خرید طلا، نقره و ساعت داشته باشید. و برای خرید پوشاک مردانه در مدت زمانی کوتاه می‌توانید به طبقه منفی یک سر بزنید و تقریبا هر چیزی که احتیاج دارید را می‌توانید در این طبقه پیدا کنید.

اگر قصد تغییر کوچکی در دکوراسیون منزل خود دارید. در طبقه همکف پاساژ قائم، لوازم تزئینی و آشپرخانه به فروش می‌رسد. در کنار این اجناس کیف و کفش زنانه نیز وجود دارد که این طبقه امکان انتخاب در این زمینه را برای شما آسان‌تر می‌کند.

بعد از این چند طبقه می‌توانید برای خرید پوشاک زنانه به طبقه چهارم آن بروید. و از میان پوشاک، شال، روسری و بدلیجات گزینه انتخابی خود را بیابید.

طبقه پنجم این پاساژ توجه خود را معطوف به فروش موبایل، خدمات کامپیوتری، کافی نت و لوازم آرایشی کرده است. برای دوستانی که طرفدار کافه ویونا هستند، باید این را گفت که این کافه در طبقه پنجم این پاساژ شعبه دارد و آماده پذیرایی از شما است.

هنر در بازار قائم

غافلگیری جالب  پاساژ قائم برای هنردوستان و هنرمندان است. که در طبقه ششم می‌توانید به خرید تابلوهای نقاشی، خطاطی، نگارگری و محصولات معرق بپردازید. در کنار خرید از این طبقه می‌توانید با گشتی کوتاه از آرامش میان هنرمندانی که مشغول نقاشی یا خطاطی هستند لذت ببرید.

حالا میخوایم حال و هوای خودمون رو مدرن تر کنیم. میریم سراغ صلع شمال غربی میدان تجریش جایی که یک ساختمان غول پیکر با نمایی جالب خود نمایی میکنه.

درست حدس زدید نوبت به ارگ تجریش رسیده. یه ساختمان لوکس با امکانات حرفه‌ای محل تجمع برندهای معتبر، مطمعن باشید ارگ تجریش به چرخ زدنش میرزه.

طبقه همکف اول

فروشگاه‌های این طبقه کمی عمومی‌تر از دیگر طبقات هستند. اینجا تقریبا برای اغلب نیازهای شما از پوشاک و آرایشی بهداشتی گرفته تا کالای خواب و لوازم منزل چیزی پیدا می‌شود. شاید برای اینکه طرفدار و جویای هر کدام که هستید. در همان نگاه اول پیدایش کنید و همان شما را جذب ارگ کند و فراخوانی باشید. برای دیدن باقی طبقات. برای کافه‌بازها و یا آنهایی که بعد از یک خرید حسابی در ارگ خسته شده‌ا‌ند و موقع خروج از این طبقه رمقی برای برگشتن به خانه ندارند. دو کافه خوب در طبقه همکف تعبیه شده است.

طبقه همکف دوم

این طبقه نسبت به طبقه همکف اول مجتمع تجاری ارگ فروشگاه‌های کمتری را در دل خود جا داده. و خیلی از واحد ‌هایش هم همچنان خالی هستند. تقریبا به جز دو سه فروشگاه بدلیجات و آرایشی بهداشتی، باقی فروشگاه‌های این طبقه به پوشاک اختصاص دارند.

طبقه اول

این طبقه مجتمع تجاری ارگ دو کافه رستوران خوب با ویوو و فضای عالی در دل خودش دارد که به نظر می‌آید خیلی از مشتریان همیشگی ارگ گاهی فقط برای نشستن داخل آنها و خوردن یک فنجان قهوه یا یک نهار و شام با کیفیت به اینجا می‌آیند.

طبقه دوم

این طبقه مجتمع تجاری ارگ  در درجه اول یک حساب بانکی پر پول و در درجه دوم یک عشق و علاقه عظیم به طلا و جواهر و زیورآلات لازم دارد که اغلب مردم بیشتر شامل دومی می‌شوند. هر فروشگاه جواهری مهمی که در تهران به یاد بیاورید اینجا هم یک شعبه دارد. بهترین و زیباترین جواهرات، ست‌های طلا و نقره و ساعت‌ها را در این طبقه خواهید دید.

طبقه سوم

طبقه سوم پاساژ ارگ تجریش به پردیس سینمای ارگ، فودکورت و شهربازی اختصاص دارد که می‌تواند برای آخر هفته‌ها فضای تفریحی خوبی را فراهم کند. برای خانواده‌ها این طبقه تقریبا همه آن چیزی است که احتیاج دارند تا یک تفریح جمعی را تجربه کنند و همه‌شان با هر سن و سال و سلیقه‌ای بتوانند در کنار هم خوشحال باشند.

پشت بام مجتمع تجاری ارگ

ایجا رستوران بام سبز ارگ را طراحی کرده‌اند. جایی که از نظر خیلی‌ها بهترین و دنج‌ترین جای ارگ تجریش و اصلا خود تجریش است. تو را از آن هم شلوغی‌های آن پایین بیرون می‌کشد، بالا می‌برد و موقعیتی شبیه یک ناظر بیرونی یا دانای کل داستان‌ها را بهت می‌دهد.

زیاد از تجریش دور نمیشیم همین یه محله و میدان تجریش به اندازه 2 روز شما رو میتونه سرگرم کنه. حالا میریم سمت دیگه‌ایی از این میدون مرکز خریدی در ضلع شمالی میدان تجریش.

۱۰ سال پیش، در شمال تهران خبری از مراکز خرید بزرگ نبود. در حال حاضر منطقه ۱ تهران محل تجمع مال­‌هایی مثل پالادیوم، ارگ سنتر،‌ سانا سنتر، آوا سنتر، الماس شرق، سام سنتر، مدرن الهیه و بوتیک مال ملل است. اما زمانی که مرکز خرید تندیس کار خودش را شروع کرد، به جز گلستان و ایران زمین و میلاد نور که همگی در شهرک غرب متمرکز بودند و البته پاساژهای قدیمی خیابان ونک مرکز خرید دیگری درکار نبود و مردم شمال شهر تهران خریدهای­شان را یا در بوتیک­ها انجام می‌دادند و یا به مرکز خرید قدیمی قایم سر می‌زدند.

سفر مردم و سرمایه گذاران به کشورهای اطراف مثل ترکیه و امارات خلا چنین فضایی در شهر را بیش از پیش نشان داد.

تندیس با ایده لوکس بودن و جمع کردن برندهای با کیفیت خارجی زیر یک سقف کارش را شروع کرد. و در اول کار خیلی هم موفق بود.

مرکز خرید تندیس در یک نگاه

پاساژ تندیس تجریش دارای چهار طبقه تجاری شامل ۱۷۷ واحد فروشگاه و ۵ طبقه اداری شامل ۸۸ واحد است.

علاوه بر آن دو رستوران بسیار بزرگ و مجلل دارد. از دیگر امکانات مرکز خرید تندیس می‌توان به ۵ طبقه پارکینگ. پله برقی و آسانسور، سیستم سرمایش و گرمایش و سیستم‌های صوتی و امنیتی نام برد.

پارکینگ‌ها، واحدهای تجاری مناسب و بزرگ  و امکاناتی مثل آسانسور و پله برقی یک شبه تندیس را معروف کرد.

شاید بنیانگذار قرار دادن واحدهای خدماتی مثل آرایشگاه. خیاطی، کارواش و صرافی در یک مرکز خرید، همین پاساژ تندیس بود.

تنها چند سال بعد از افتتاح، تندیس با چالشی مواجه شد. که نتوانست به خوبی از آن عبور کند. با ایجاد موج اول تحریم­ها برندهای خارجی مثل بنتون و جوردانو یک به یک پاساژ تندیس تجریش را ترک کردند.

در حالی که تندیس در روزهای اوج خود، مقصد خرید افراد زیادی بود که از همه جای شهر به قصد تندیس به تجریش می‌­آمدند، این روزها این پاساژ که نتوانسته با رقبای جدیدش کنار بیاید تبدیل به یک پاساژ گذری شده است.

میخوام به شما این مژده رو بدم که تازه اول کار هستش ما میخوایم باهمدیگه بریم به یه محله دیگه از بالاشهر تا با یکی از خفن ترین مراکز خرید ایران آشنا بشیم.

اینجا تو نیاوران یک مرکز خرید حرفه‌ای با یک نگاه حرفه‌ای تاسیس شده به اسم مرکز خرید جم سنتر

گشتی در دنیای کودکانه

تمام مجتمع‌هایی که ساخته می‌شوند و کاربرد تجاری دارند. بیشتر برای بزرگسالان هستند. درست است که این مجتمع‌ها مغازه‌هایی هم برای کودکان دارند. اما این مغازه‌ها برای کودکان جذابیت بصری چندانی ندارند. و به نیازهای کودکان کمتر توجه می‌شود. مرکز خرید جم سنتر به مجتمع «مادر و کودک» معروف است. مجتمعی که کاملا حال‌وهوای کودکانه در آن جریان دارد و با توجه به نیازهای کودک احداث شده است. سرزدن به این مجتمع مخصوصا همراه با کودک دلبندتان خالی از لطف نیست.

حال‌و‌هوای مجتمع جم سنتر

جم سنتر در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا، در جماران تهران واقع شده است. این مجتمع در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده است و مدت زیادی از گشایشش نمی‌گذرد. امروزه مجتمع‌های تجاری با قراردادن جاذبه‌های تفریحی رفاهی تبدیل به جاذبه گردشگری هم می‌شوند و جم سنتر به‌خوبی از پس این ماجرا برآمده است.

این مرکز خرید ۱۵ طبقه دارد و یکی از مجتمع‌های کودکانه فوق‌العاده کامل و مجلل تهران به شمار می‌رود. قرارگرفتن این مجتمع در منطقه‌ نیاوران و نزدیکی تجریش این مکان را در موقعیتی فوق‌العاده قرار داده است.

مراکز خرید تهران – گشتی در طبقات جم سنتر

سه طبقه از این مجتمع تجاری با پله‌برقی در دسترس است و باقی طبقات را با آسانسور باید رفت.

طبقه اول

هنگامی که وارد جم سنتر می‌شوید، با مغازه‌هایی متعدد و رنگی‌رنگی روبه‌رو می‌شوید. اولین مغازه در سمت راست مجموعه مغازه‌ای‌ است که به سیسمونی و سرویس خواب مربوط است. لباس بچگانه و نوزاد، بادکنک و بستنی و… در همین طبقه فروخته می‌شوند. بانک پاسارگاد نیز در همین طبقه است و دسترسی به پول نقد را برای شما راحت‌تر می‌کند.

آرایشگاه مخصوص کودکان در جم سنتر

آرایشگاه تخصصی کودکان هم در همین طبقه است که مانند باقی مغازه‌ها دکوری جذاب دارد. در این آرایشگاه نه‌تنها محیطی مناسب برای کوتاهی موی کودکان در نظر گرفته شده، بلکه با استفاده از اصول روان‌شناسی کودک رابطه‌ای مناسب با کودکان برقرار می‌شود. صندلی‌های ماشینی، پخش کارتون در حین اصلاح مو و بازی دلخواه بهانه‌گیری کودک را کم می‌کند و تمام این امکانات برای کودکان تدارک دیده شده است.

طبقه دوم

غرفه پاستیل، لباس بچگانه و نوزاد، غرفه اسباب‌بازی، بدلیجات، ساعت، فروشگاه لوازم جشن، آمفی تئاتر و بازی‌های فکری در این طبقه قرار گرفته‌اند.

طبقه سوم

این طبقه بیشتر مختص کافه است، اما «خانه کتاب» هم در این طبقه قرار دارد. بازی‌های ادونچر و صخره‌نوردی در همین طبقه قرار دارند و کودکان می‌توانند به فعالیت‌های ورزشی مشغول شوند. قلعه کندو را هم در همین طبقه پیدا می‌کنید و این مجموعه لحظاتی شاد را برای فرزندتان به ارمغان می‌آورد.

طبقات دیگر مجتمع جم سنتر

طبقه ۱۲ جم سنتر یکی باشگاه‌ها ورزشی فوق‌العاده مجلل شمال تهران را در خود جای داده است. وان شیر، حمام ترکی، سونا خشک و بخار، بوفه، رختکن و کمد ویژه، سالن اسپا، جکوزی، آبشار یخ، آرایشگاه، رخت‌شورخانه ویژه، کلاس تی‌آرایکس، پیست اختصاصی کراس فیت، سالن بدنسازی، سالن آرایش، مزون لباس و کلینیک پوست و زیبایی در این طبقه قرار دارند.

مهدکودک کندو هم در این طبقه است که می‌توانید با خیال راحت کودکتان را به این محیط سرگرم‌کننده بسپارید و به خرید و تفریح خود برسید.

پارکینگ جم سنتر

۱۰۰۰ واحد پارکینگ طبقاتی در جم سنتر احداث شده است که خیال شما را بابت جای پارک راحت می‌کند. کلینیک خودرو و کارواش ایرانیان نیز در همین پارکینگ قرار دارد که کارهایی مانند روشویی، توشویی، صفرشویی، واکس و پولیش، سرویس روغن، رفع ترک‌خوردگی، سرامیک بدنه و کاور را انجام می‌دهند.

برای ثبت آگهی اینجا کلیک کنید.

حالا میریم سر وقت یه غول بزرگ که گوشه اقدسیه افتاده، علاوه بر بنای زیبا و معماری عالی و وجود برندهای خوب ولی نتونسته اون جور که باید مشتری رو به خودش جذب کنه. بلاخره لا به لای این بزرگان پروژه های ناموفقی هم وجود داره.

مراکز خرید تهران – مرکز خرید الماس ایران

مرکز خرید الماس ایران یا پاساژ الماس ایران. اولین مرکز خرید مدرن  مستقر در شمال شرق تهران است. این مرکز خرید خیلی قبل از پالادیومجم سنتر،‌ مدرن الهیه، ‌ارگ تجریش ، گالریا و سایر مراکز تجاری تهران کار خود را در زمینی وسیع در بلوار نیروی زمینی شروع کرد.

برای سال­‌های زیاد ساکنان شمال شرق تهران،‌ از اقدسیه و نوبنیاد تا بلوار ارتش و بزرگراه  بابایی به هیچ مرکز خرید مدرنی دسترسی نداشتند.

مرکز خریدی که فقط نام الماس را یدک می‌کشد

در شرایطی که عملیات ساختمانی الماس ایران به پایان رسیده بود. در منطقه نامی از الماس شنیده نمی‌­شد. ساکنان آن منطقه به خاطر دارند که برای مدت­های طولانی به محوطه الماس لاریساگفته می‌­شد.

قبل از افتتاح رسمی پاساژ الماس ایران. اولین شعبه شیرینی فروشی و قنادی لاریسا در این مکان. شروع به کار کرده بود.

شاید این اولین اشتباهی بود. که برای مرکز خرید الماس ایران اتفاق افتاد. هنوز که هنوز است. خیلی از قدیمی‌های منطقه اقدسیه، کل مرکز خرید را بنام لاریسا می‌‌شناسند.

مجتمع خرید؛ بازمانده از رقابت

خیلی از مراکز خرید در تهران با شیب قابل قبولی رشد می­کنند. و بعد، با ظهور رقبای جدید نام‌شان از سر زبان­ها می‌افتد. پاساژ الماس، از آن دسته مراکز خرید است که هرگز اوجی که می­‌توانست را نگرفت.

هنوز در شهر خبری از پالادیوم و ارگ و بام لند نبود. که الماس با واحدهای تجاری بزرگ و استاندارد. با جمع کردن تعدادی برند لوکس و مدیوم توانست. توجه طبقه محدودی از علاقمندان به دنیای مد و فشن و کسانی که خرید از مراکز تجاری لوکس می­‌پسندیدند را جلب کند.

از آنجا که مرکز خرید الماس شرق هیچ افتتاحیه رسمی‌ای نداشت، فرصتی برای معرفی جدی آن پیش نیامد و مالکین آن که در ابتدا به نظر می­‌رسید از قصد می­‌خواهند این مرکز خرید را بی‌سر و صدا راه بیندازند و تنها بازار هدف خاصی را به الماس جذب کنند، به کلی از رقابت با دیگر سرمایه گذاران و بنیانگذاران مراکز خرید جدید جا ماندند.

در حال حاضر منطقه شمال و شمال شرق تهران در شعاعی نزدیک به پاساژ الماس شرق از مراکز خرید فعال و پرتردد اشباع شده است.

تجمع مطلوب واحدهای خدماتی در مرکز خرید الماس ایران

واضح است که مرکز خرید الماس ایران از طرفی قصد داشته تبدیل به یک مال فرامنطقه‌ای باشد که مشتریان خود را از طبقه بالای مالی جامعه جذب می­‌کند، ‌از طرفی دوری نسبی آن از دیگر مراکز تجاری شهر که می‌توانست یکی از مزایای رقابتی آن باشد، به تدریج تبدیل به نقطه ضعف پاساژ الماس شرق شد. احتمالا همین امر، مالکان را متقاعد کرده که باید به فکر جذب ساکنان محلی هم باشند.

به همین خاطر یک فروشگاه بزرگ شهروند در طبقه زیر همکف مرکز خرید برای افزایش پاخور پیش بینی شده است.

شعبه‌­های بانک و دستگاه‌­های خود پرداز هم چه در داخل مرکز خرید و چه در محوطه بیرونی، مشکل پول نقد را به راحتی حل می­‌کنند.

پارکینگ سرباز این مجموعه، یکی از امتیازات این مجموعه است که هم به دلیل وسعت و هم به دلیل خلوت بودن نسبی هیچوقت ظرفیتش تکمیل نیست.

واحدهای تجاری پاساژ الماس ایران

با ورود به داخل فضای مرکز خرید اول ازهرچیز، بزرگی و دلباز بودن محیط،‌ سقف­‌های بلند،‌ نورپردازی مناسب و البته نظافت آن جلب توجه می‌کند.

همین خصوصیات به خوبی، باعث القای حس لوکس بودن می‌شود. ضمن اینکه فروشگاه‌های بزرگ آدیداس و اکو در بدو ورود باعث می­شود،‌ بتوانیم به پاساژ الماس شرق به عنوان یک مرکز خرید مدرن و شیک اعتماد کنیم.

طبقه اول پاساژ الماس شرق: برندهای لوکس و گران

طبقه اول، مرکز تجمع واحدهای فروشنده لباس، اکسسوری­‌های گرانقیمت­تر، فروشگاه‌­های لباس زیر فروشی، کیف و کفش، شال و روسری،‌ لوازم آرایشی و بهداشتی و ساعت است.

طبقه دوم: برندهای معمولی‌­تر اما همچنان گران

در طبقه دوم همچنان واحدهای پوشاک را می­‌بینیم که از فروشگاه­‌های طبقه پایین سطح پایین‌تری دارند.

بوتیک­‌های متفرقه لباس، کیف و کفش، اکسسوری و … هر کدام به صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

موضوعی که هنگام خرید در این دو طبقه باید در نظر بگیرید، این نکته است که قیمت کالاهایی که می‌خواهید بخرید را قبلا چک کنید. هیچکدام از  فروشگاه­‌های پاساژ الماس شرق به ارزان فروشی معروف نیستند. برعکس ممکن است اینجا جنسی را به قیمتی بیشتر از قیمت واقعی‌اش تهیه کنید.

در اینجا باز هم خلوتی بیش از حد مرکز خرید الماس ایران توی ذوق می‌زند. بعضی از واحدها هنوز واگذار نشده­اند و خالی هستند. نمازخانه‌­ای که در طبقه دوم پیش بینی شده به دلیل طراحی متفات و بی سلیقه‌­اش نکته منفی در طبقه دوم مرکز خرید به حساب می‌آید.

در کنار راهروهای وسیع که با سنگ­‌های مرغوب فرش شده‌اند،‌ توجه ما به فروشگاه‌های بی‌رونقی جلب می‌شود که انگار قصدی برای بهبود وضعیت‌شان ندارند. اغلب فروشندگان بی‌انگیزه هستند و تلاش چندانی برای جلب مشتریان انجام نمی‌دهند.

در این طبقه دفتر مدیریتی قرار دارد که بیشتر مواقع خالی است.

فودکورت مرکز خرید الماس ایران

خارج از ساختمان اصلی مرکز خرید فودکورت الماس، چند سالی است که به مراکز خدماتی الماس اضافه شده است. این فودکورت وسعت قابل توجهی دارد و مجموعه‌ای از برندهای غذایی ایرانی و فرنگی و فست فودها را در خود جا داده است.

حالا نوبتی هم که باشه نوبت معرفی یکی از مراکز تجاری میشه که خیلی سر و صدا به پا کرده. مرکز خرید پالادیوم در زعفرانیه خب البته که بدون شک یکی از شیک ترین مراکز خرید تهران است.

مراکز خرید تهران – پاساژ پالادیوم

با رسیدن به مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمانی نه چندان بلند اما بزرگ را خواهید دید. نمای اصلی ساختمان از قوس‌هایی دایره‌ای با شعاع زیاد تشکیل شده است. ظاهر مرکز خرید پالادیوم تهران را نمی‌توان به صورت دقیق به یکی از اشکال هندسی تشبیه کرد. سردر پاساژ پالادیوم به شکل یک هلال نصفه طراحی شده و نام این پاساژ بر روی پس زمینه قهوه ای سوخته به رنگ نقره ای نقش بسته است.

آنچه که بیشتر از هرچیزی در نگاه اول توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، تبلیغات برندهای معروف روی دیوار بیرونی بلند پالادیوم است. افتتاح رستوران‌های جدید یا شعبه جدیدی از نمایندگی یک برند لوکس توسط همین دیوار مرتفع به اطلاع بازدید کنندگان می‌رسد.از طرفی، در طراحی نمای مرکز خرید پالادیوم بیش از هر عنصر دیگری، شیشه‌های بسیار بزرگ خودنمایی می‌کنند. همین طراحی شیشه‌ای باعث می‌شود در روزهایی که هوای محله زعفرانیه پاک است انعکاس کوه‌های شمیرانات بر روی این شیشه‌ها جلوه‌ای زیبا به پالادیوم بدهد.

ساختمان پالادیوم زعفرانیه در زمینی با مساحت تقریبا ۱۰ هزار متر مربع ساخته شده است. این پاساژ از ۱۵۰ واحد اداری و ۱۲۰ واحد خدماتی تشکیل شده است. مجتمع تجاری پالادیوم در ضلع جنوبی ۱۳ طبقه، ضلع شمالی ۱۱ طبقه و در قسمت همکف خود ۶ طبقه دارد.

پروژه ساخت مرکز خرید پالادیوم در اوایل سال ۱۳۸۸ آغاز شد و بعد از ۳ سال یعنی در سال ۱۳۹۱ مراحل ساخت این مرکز خرید لوکس در تهران به پایان رسید.

ایونت‌های مهیج در پاساژ پالادیوم

حال و هوای مرکز خرید پالادیوم با رویدادهای مختلف که در زندگی روزمره مردم اتفاق می‌افتد؛ تغییر می‌کند. جدا از دکوراسیون مغازه‌های داخل پاساژ پالادیوم که بارسیدن شب یلدا، کریسمس یا نوروز حسابی تغییر شکل می‌دهند؛ اتفاقات دیگری هم در این مرکز خرید بزرگ در تهران می افتد.

رویدادهای مربوط به کتابخوانی با حضور هنرمندان یکی از آن رویدادهاست که در آبان ماه سال ۹۷ و مصادف با هفته کتاب خوانی در پاساژ پالادیوم برگزار شد که اتفاقا بسیار مورد توجه اهالی این حوزه قرار گرفت.

از آنجایی که پاساژ پالادیوم مراکز تفریحی سرگرم‌کننده‌ای برای کودکان دارد. هر سال به مناسبت روز جهانی کودک که مصادف با ۱۶ مهر است.  جشنی تحت عنوان «پالادیوم به وقت کودکی» برای کودکان در فودکورت پالادیوم برگزار می‌شود که پر از اتفاقات هیجان انگیز برای کودکان است.

گشت و گذار در مرکز خرید پالادیوم که جزو ۱۰ پاساژ مجلل تهران است، می‌تواند برنامه مناسبی برای گذراندن یک آخر هفته با دوستان یا اعضای خانواده‌ باشد.

دیگه نوبتی هم باشه نوبت این میرسه که بریم به محله ولنجک یک محله پر انرژی دیگه در شمال تهران بزرگ، ولنجک محله‌ایی با انواع و اقسام مراکز تجاری جایگاه به خصوصی رو در شمال شهر به خودش اختصاص داده.

مرکز خرید توچال بر بالای مرکز خرید های تهران

یکی از مجتمع خریدهای لوکس و با قیمت بالا. مرکز خرید توچال می باشد که جای خوبی برای خریدهای خاص است.این مجتمع تجاری هم مثل مرکز خرید های بالای شهر تهران محلی برای جا خشک کردن برخی از برند های معتبر بازار پوشاک است.

علاوه بر فروشگاه های شیکی که در این مرکز خرید پیدا می شود. هایپر مارکت و کافه رستوران و شیرینی فروشی نیز دارد. که خیلی‌ پُر طرفدار هستند.

مجتمع توچال هم یکی از مراکز خرید منطقه زعفرانیه و ولنجک به حساب میاد. که رقبای دیگه‌ای مثل مرکز خرید تندیس، ارگ ،جم سنتر،  مرکز خرید ولنجک ، گالریا و پالادیوم رو در منطقه داره. درسته که جای بزرگی نیست. ولی خوب مغازه های خوبی توش داره. اطراف این مجتمع جای مناسبی برای پارک ماشین نداره. ولی مجتمع تجاری توچال دارای پارکینگ با ظرفیت ۳۰۰ ماشین تقریبا تعداد قابل قبولی. فضا برای پارک ماشین مشتری ها و کسبه دارد.

این مرکز خرید در ۷ طبقه و در زمینی به مساحت ۱۹۰۴ متر مربع. در سال ۱۳۸۲ شروع به ساخت کرد. و این پروژه در سال ۱۳۸۵ در خیابان چهاردم ولنجک افتتاح شد.

۴۰ واحد تجاری به همراه رستوران و کافی شاپ و فودکورت در این مجتمع آماده پذیرایی از مشتریان است.

بعد از مرکز خرید توچال میریم سراغ مرکز خرید ولنجک

مرکز خرید ولنجک

این مرکز خرید که در بلندترین نقطه پایتخت در دامنه کوه های شمالی تهران قرار گرفته، مرکز خریدی نسبتا بزرگه که به دلیل نزدیک بودنش به بام تهران و تله کابین توچال یکی از مراکز خرید محبوب اون منطقه به حساب میاد. این مجتمع ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻰ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺣﺖ حدود ۴۵۰۰ ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ، در دو طبقه با فرمی مدرن ساخته شده است. سقف مجتمع شفاف بوده و در طول روز، اغلب نور آن به صورت طبیعی تأمین می‌شود.
مجتمع دارای ۱۴۹ واحد است و تنوع فعالیت واحدهای تجاری در آن‌ها بسیار بالاست. فروش پوشاک، محصولات فرهنگی، عرضه مواد پروتئینی و سوپرمارکت، آژانس املاک، ابزار آلات، خشکشویی و خیاطی و… از جمله خدماتی است که در این مجتمع عرضه می‌شود. علاوه بر این یک شعبه بانک نیز در مجتمع فعال است.

مجتمع تجاری ولنجک در سال ۱۳۷۹، آغاز به کار کرد.
در مرکز خرید ولنجک بخش اعظمی از نیازهای شهروندان به صورت یکجا تأمین شده و مراجعان می‌توانند با مراجعه به این مرکز، در وقت و هزینه ایاب و ذهاب به سایر نقاط شهر صرفه جویی نمایند. تنوع بالای کالاها و خدمات ارائه شده به همراه استقرار نمایندگی تعدادی از برندهای پرمخاطب، از مهمترین دلایل مراجعه شهروندان سایر مناطق تهران به این مجتمع است.

جای پارک

مراجعان به این مجتمع تجاری، از امکان پارک اتومبیل در حاشیه خیابان‌های گلریزان و گلستان‌های اول، دوم و سوم برخوردار هستند.

و حالا نوبت میرسه به گل سر سبد مراکز تجاری ولنجک یعنی مرکز خرید گالریا.

مجتمع تجاری گالریا و مراکز اداری گالریا یکی از معروف‌ترین و مجلل‌ترین مراکز خرید در شمال پایتخت و منطقه ولنجک به‌شمار می‌آید. اگر اولین بار است که از این مجموعه زیبا دیدن می کنید، بدون شک طراحی جذاب و نمای سنگ‌کاری شده با سنگ‌های لوکس و گران‌قیمت آن شما را مجذوب خواهد کرد. همچنین گالریا نام‌آشنای مشتریان دریافت ویزای شنگن سفر به ایتالیا محسوب می‌شود.

مراکز خرید تهران – مرکز خرید گالریا

پیش از هر چیز بهتر است. به اینکه چرا به مرکز خرید گالریا برویم، بپردازیم. بزرگ‌ترین لوستر خاورمیانه، اولین پارک رباتیکی ایران، تنها رستوران تهران با پوشش سقف بازشو و اولین شعبه سکند کاپ کانادا در این مرکز خرید قرار دارد. این‌ها هریک به‌تنهایی دلیلی است تا شما را به دیدن این مجموعه زیبا ترغیب کند.

معماری گالریا

مجموعه تجاری گالریا از جاهای دیدنی تهران در زمینی به مساحت 3195050 مترمربع بنا شده است. که ۱۵ طبقه جنوبی و ۱۷ طبقه شمالی دارد. مجموعه تجاری (جنوبی) هشت طبقه زیر همکف و هفت طبقه بالای همکف را شامل می‌شود که پنج طبقه آن واحدهای تجاری با مجموعه 55 واحد و دو طبقه غذایی را دربر می‌گیرد.

ساختمان شمالی نیز ۱۰ طبقه زیر همکف و شش طبقه بالای آن دارد که از طریق رمپ پارکینگ در طبقه منفی پنج با یکدیگر مرتبط هستند.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بنا می‌توان به استفاده از مواد و مصالح ساختمانی خاص ازجمله سنگ‌‌‌‌های تراورتن درجه یک صادراتی، ابزار دستی و کلاسیک در بدنه، سنگ‌های گرانیت ایتالیایی با کیفیت بسیار بالا، سنگ‌های واترجت منحصربه‌فرد در طبقه همکف و استفاده از برند KONE فنلاند و ایتالیا در همه آسانسورها و پله‌برقی‌ها اشاره کرد.

بخش تجاری گالریا

در بخش تجاری این مجموعه می‌توانید کلیه کالاهای موردنیاز خود مانند. پوشاک، کیف، کفش، شال، روسری، ساعت، لوازم آرایشی ‌و بهداشتی، ‌طلا و جواهرات، اسباب‌بازی، چمدان، محصولات ارگانیک، ‌فرش، کالای خواب، موبایل و… را از بهترین برند‌ها خریداری کنید.

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مجتمع تجاری گالریا

رستورانی با مساحت 1100 مترمربع فضای سرپوشیده و 580 مترمربع تراس با سقفی متحرک در طبقه ششم این مجموعه واقع شده است. همچنین فودکورتی با مجموعه غذاهای بین‌المللی. شامل ایتالیایی، ایرانی، ترکی، برگر، آسیایی مجموعا هشت واحد غذایی در طبقه پنجم محلی برای صرف غذایی خوشمزه و لذیذ به‌حساب می‌آید.

پارکینگ هوشمند

یکی از امکانات رفاهی این مجموعه پارکینگ هوشمند و پرظرفیت آن است. بنابراین دیگر نیازی به صرف وقت برای پیدا کردن محل پارک خودروی خود ندارید. همچنین استفاده از سیستم هوشمند BMS به‌منظور صرفه‌جویی در انرژی از دیگر امکانات منحصربه‌فرد این مجموعه‌ محسوب می‌شود.

نشانی

تهران، ولنجک، انتهای خیابان سیزدهم شرقی، پلاک پنج، مرکز خرید گالریا

ساعات کاری

واحدهای تجاری گالریا از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 10:30 تا 23. و در روزهای تعطیل و جمعه از ساعت 11 تا 23. فودکورت از ساعت 11:30 تا 23:30، واحدهای کافی شاپ از ساعت 8:30 تا 23:30 آماده خدمات‌رسانی هستند.

دسترسی گالریا

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مرکز خرید گالریا ایستگاه تجریش است. ایستگاه بی‌آرتی باغ فردوس نیز نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس‌های تندرو به این مکان شناخته می‌شود.

و در آخر میرسیم به مرکز خریدی که شبیه مرکز خرید نیست. یه نوآوری به حساب میاد. مرکز خریدی با دیدی کاملا متفاوت در شمال شهر تهران در محله نیاوران.

مراکز خرید تهران – مرکز خرید روشا تهران

مرکز خرید روشا تهران شباهتی به اغلب مجتع خرید های  تهران و دیگر شهرهای بزرگ دیده‌ایم ندارد. شاید این اولین جمله‌ای باشد. که اکثر کسانی که برای اولین بار به روشا می‌روند به ذهنشان برسد.

ما عادت داریم در مراکز خرید مشابه ابتدا وارد یک کریدور بزرگ شویم. و بعد در دور طرف تعدادی فروشگاه با کاربری‌های مختلف و از برندهای متفاوت ببینیم. که اگر خیلی هوشمندانه عمل شده باشد. آن‌هایی که کمی محصولات مرتبط‌تری دارند در یک طبقه هستند.

اگر برای اولین بار وارد روشا شوید، همین که از در اصلی قدم به داخل می‌گذارید. خودتان را در یکی از مغاره‌ها می‌بینید. ممکن است اول کمی سردرگم یا معذب شوید. و فکر کنید از در اشتباهی به داخل آمدید. احتمالا بیرون می‌روید و در جهات دیگر مرکز خرید به دنبال درهای اصلی می‌گردید. اما به زودی خواهید فهمید که در دیگری در کار نیست و اینگونه است. که کلا تمام پیش ‌فرضهایتان از یک مرکز خرید به هم می‌ریزد.

خود روشایی‌ها به مجموعه‌شان دپارتمان استور می‌گویند. و معتقدند این می‌تواند توصیف مناسب‌تری باشد. در واقع مرکز خرید روشا تهران با دپارتمان استور روشا مجموعه‌ای از برندها را در چند دسته زنانه. مردانه، بچگانه، ورزشی و آرایشی و بهداشتی طبقه‌بندی و آنها را کنار هم در طبقات مرتبط به خودشان دور هم جمع کرده است. مجموعه‌ای از غرفه‌ها که بینشان دیوار و مرزی وجود ندارد . مشتری می‌تواند بدون اینکه مثل فروشگاه‌های معمول دیگر یکی یکی داخل مغازه‌ها بشود. و اجناس را با هم مقایسه کند. همه آنها را کنار هم ببیند. این ویژگی‌ای است که روشا را از مجتع خرید های تهران متمایز می‌کند. و اکثر مشتری‌های دائمش به خاطر همین به آن وفادارند. آنها دیگر برای مقایسه اجناس و قیمت‌هایشان در رودربایستی مغازه‌دارن قرار نمی‌گیرند. و موقع ورود و خروج چند باره به یک مغازه احساس معذب بودن و خجالت نمی‌کنند.

طبقات مرکز خرید روشا تهران

ساختمان روشا هفده طبقه دارد. پنج طبقه از آن به فروشگاه‌های زنانه، مردانه، بچگانه، آرایشی بهداشتی و ورزشی و سفر اختصاص و یک طبقه‌اش کافه‌ها و رستوران‌ها را دور هم جمع کرده است. همه طبقات باقی‌مانده دیگر به جز بخش اداری، پارکینگ هستند و این اختصاص تعداد زیادی از طبقات به پارکینگ یکی از هوشمندی‌های آنها بوده و باعث شده وجود پاساژ روشا هیچ ترافیکی را به محله‌های اطراف تحمیل نکند.

طبقه منفی دو تا منفی شش

این پنج طبقه همگی پارکینگ هستند.

طبقه منفی یک

در این طبقه یک سوپر مارکت بزرگ برای خریدهای روزانه و فود کورت با مجموعه‌ای از کافه‌ها و رستوران‌ها قرار دارد.

طبقه زیر همکف

در این طبقه هر چیزی که از ساعت، زیورآلات، انواع عطرها، لوازم آرایشی و کیف و کفش بخواهید می‌توانید پیدا کنید. اگر هم از آن دسته هستید که ترجیح می‌دهید برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی حتما نمونه‌های تستر را امتحان و از بین گزینه‌ها بهترین را انتخاب کنید، مرکز خرید روشا تهران برای شما گزینه ایده‌آلی است.

طبقه همکف

این طبقه به پوشاک خانم‌ها اختصاص دارد. از انواع مانتوها، تا لباس‌های مجلسی و خانگی را در این قسمت با تنوع بالا می‌توانید انتخاب کنید.

طبقه اول

این طبقه به پوشاک آقایان و بچه‌ها و همین‌طور سرویس‌بهداشتی مردانه اختصاص دارد.

طبقه دوم

این طبقه به پوشاک و لوازم ورزشی اختصاص دارد و نکته جالبش برای اهالی سفر این است که تا دلتان بخواهد تجهیزات سفر را یک جا و کنار هم اینجا خواهید دید. از چادر تا ست کامل کمپ، انواع کوله‌ها، انواع ظروف مورد نیاز در سفر و لباس‌هایی که احتمالا در سفرهای طبیعت گردی و کوهنوردی لازم‌تان می‌شود.

خب تا اینجا یه دور کامل در بهترین مراکز خرید تهران زدیم. خیلی ممنونم که در سفر هیجان انگیز به دور مراکز خرید تهران با من همراه بودید. انشالله در ادامه مطالب به بررسی باقی مراکز میپردازیم.

با جاب جاب همراه باشید

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *