دانلود اپلیکیشن جاب جاب از بازار

فرستنده ی قابل اعتماد باشید تا اسپم نشوید

فرستنده ی قابل اعتماد باشید تا اسپم نشوید

فرستنده ی قابل اعتماد باشید تا اسپم نشوید

اگر مطالب گذشته ی وبلاگ جاب جاب را مطالعه کرده باشید، به خاطر می آورید که در رابطه با مزایای استفاده از ایمیل و بازاریابی اینترنتی صحبت کردیم. اما استفاده از این امکان مفید برای بازاریابی نیازمند رعایت یکسری قواعد است که در این مطلب و مطالب بعدی به بیان آنها می پردازیم. اولین قاعده آن است که به عنوان فرستنده ی قابل اعتماد باشید تا اسپم نشوید.

تمامی کاربران ایمیل، دیر یا زود با اسپم رو به رو می شوند. طبق تحقیقات، مشتریان هفتاد درصد ایمیل هایی را دریافت می کنند اسپم می دانند. مردم آنقدر اسپم دریافت می کنند که در مورد باز کردن ایمیل ها تردید دارند، مگر اینکه فرستنده را بشناسند و به او اعتماد داشته باشند. اگر ایمیل شما نیز قابل اعتماد به نظر نرسد بیشتر دوست دارند آن را به عنوان اسپم به شرکت سرویس دهنده گزارش دهند.

هر روش بازاریابی ایمیلی ممکن است به شکایات مشتریان از اسپم منجر شود. به همین جهت استانداردهای حرفه ای و قانونی بسیاری برای ایمیل های بازرگانی مد نظر قرار می گیرند. به علاوه مشتریان انتظار دارند ایمیل های بازاریابی از منبعی قابل اعتماد با تعداد و محتوای مناسب ارسال شوند.

در زیر سه معیار آمده که بر اساس آن می توانید تشخیص دهید که ایمیل های تجاری شما اسپم خوانده می شوند یا نه:

  • رعایت استانداردهای قانونی طبق قانون CAN- SPAM 2003
  • رعایت استانداردهای قانونی طبق قوانین مدافعان حقوق مشتریان و صنعت بازاریابی ایمیلی
  • در نظر گرفتن اولویت های مشتریان طبق خواست خودشان

پایبندی به استفاده ی حرفه ای از ایمیل باعث می شود ایمیل های شما از نظر قانونی بدون مشکل باشند. در نتیجه رابطه تان با افرادی که این ایمیل ها را دریافت و باز می کنند عمیق تر می شود. در این بخش به شما نشان میدهیم چگونه به یک فرستنده ی ایمیل مورد اعتماد تبدیل شوید. و همچنین نشان می دهیم که چگونه در حالی که اعتماد بین کسب و کارتان و مشترکان ایمیل کنونی و آینده تان را افزایش میدهید، شکایات مشتریان از اسپم را به حداقل برسانید.

برای معرفی کسب و کار خود، ابتدا از قسمت ورود و ثبت نام، وارد حساب کاربری خود در جاب جاب شوید. سپس از دکمه ثبت آگهی، دسته مورد نظر را انتخاب و فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

کاهش شکایات از اسپم

اسپم به نام ایمیل تجاری ناخواسته نیز شهرت دارد. داستان ها، افسانه ها و اسطوره های زیادی درباره ی ریشه و معنای این کلمه نقل می شود. اما یک چیز درباره ی آن قطعی است: مشتریان علاقه ای به دریافت آن ندارند.

حتی اگر ایمیل شما شامل تعریف قانونی اسپم نشود، باز هم مشتریان ممکن است آن را به عنوان اسپم گزارش کنند و بدین ترتیب مانع ارسال ایمیل های بعدی شوند. بیشتر سرویس دهندگان ایمیل مثل AOL، یاهو و هات میل برای مشتریانشان دکمه ی اسپم را تعبیه کرده اند. در این صورت مشتریان آنها می توانند با استفاده از این امکان ایمیل های اسپمرهای مشکوک را مسدود کنند.

اگر مخاطبان، ایمیل هایتان را به عنوان اسپم گزارش کنند و شکایات اسپم زیادی دریافت کنید، شرکت سرویس دهنده مانع فعالیت سرور ایمیل تان برای ارسال ایمیل به مشتریان دیگر می شود. گاه دو شکایت از هر هزار ایمیل کافی است تا  سرور ایمیل به طور موقتی بسته شود. اگر این آمار بالاتر برود ممکن است سرور شما در لیست مسدودشده های دائمی قرار بگیرد.

از آنجایی که دکمه ی اسپم در دسترس مشتریان است، هیچ روش بازاریابی ایمیلی از شکایت مصون نیست. بهترین راه برای اطمینان از اینکه تعداد شکایت های اسپمی از شما، از تعداد مجاز در این صنعت تجاوز نمی کند، این است که ایمیل هایتان را با اولویت های مشتریان در یک راستا نگه دارید.

برای جلوگیری از گزارش ایمیل شما به عنوان اسپم باید بدانید که مشتریان چگونه ایمیل ها را ارزیابی می کنند. وقتی فکر می کنید که آیا مخاطبان شما احتمالا ایمیلتان را به عنوان اسپم گزارش می کنند یا نه، به یاد داشته باشید که مفهوم اسپم در من دریافت کننده وجود دارد:

من آن را نمی خواهم.

بیشتر مشتریان ایمیل های بازار یابی ناخواسته را به عنوان اسپم گزارش می کنند. به خصوص اگر احساس کنند به فرستنده اجازه نداده اند آن را بفرستد. گاهی اوقات مشتریان حتا پس از اینکه ماه ها از دریافت ایمیل ها می گذرد، فقط به خاطر اینکه دیگر آنها را نمی خواهند، شروع به گزارش دادن آنها به عنوان اسپم می کنند.

من نمی توانم تأییدش کنم.

اگر مشتریان مطمئن نباشند ایمیلی از منبع موثقی فرستاده شده آن را اسپم می دانند. بیشتر آنها به خط فرستنده نگاه می کنند تا ببینند ایمیل آشناست یا نه.

من فکر می کنم خیلی تکراری است.

مشتریان زمانی که احساس می کنند محتوای ایمیلی بی ربط، تکراری یا خیلی طولانی است، دوست دارند آن را به عنوان اسپم گزارش کنند.

حتی وقتی مشتریان ایمیل شما را اسپم نمی دانند، باز هم ممکن است دوست داشته باشند دکمه ی اسپم را به دلایل زیر فشار دهند:

  • نمی دانند چطور می توانند از لیست ایمیل شما خارج شوند.
  • به پیوند لغو اشتراک ایمیل اعتماد ندارند.
  • در حال مرتب کردن صندوق پستی ایمیل شان هستند.
  • در حالی که در صندوق ایمیل در حال مرتب کردن ایمیل هایشان هستند به طور تصادفی دکمه ی اسپم را می زنند.

در حالی که روی دکمه ی اسپم مربوط به گروه بزرگی از ایمیل های اسپم کلیک می کنند، به طور تصادفی ایمیل شما را نیز جزو آنها قرار می دهند.

دلیل اصلی پیروی از اصول حرفه ای و در نظر گرفتن اولویت های مشتریان در طول کل راهبرد بازاریابی ایمیلی، نگه داشتن تعداد شکایات در حداقل است.

در طول زمان، شکایات مربوط به اسپم را با انجام کارهای زیر به حداقل برسانید:

  • هنگام جمع آوری ایمیل به طور واضح از مشتریان قدیمی و بالقوه بپرسید آیا اجازه دارید برایشان ایمیل بفرستید تا مطمئن شوید که ایمیل های شما را می خواهند.
  • محتوای ایمیل تان را ارزشمند کنید تا مشترکان لیست به دریافت ایمیل هایتان با تمایل بیشتری ادامه دهند.
  • ترتیبی اتخاذ کنید که روند ثبت نام اینترنتی به یاد مشترکان بماند و به طور واضح درباره ی تجارت تان در خط فرستنده ی ایمیل توضیح دهید تا مشترکان بتوانند منبع ایمیل را شناسایی و تأیید کنند.
  • از لوگوها و رنگ ها در هر ایمیلی که با هویت نشان تجاری شما هماهنگی دارد، استفاده کنید. در این صورت مخاطب می تواند منبع ایمیل تان را تأیید کند.
  • تعداد ایمیل های ارسالی تان را با محتوای ایمیل و انتظارات مشترکان ایمیل هماهنگ نگه دارید.
  • از سرویس دهنده ی ایمیلی استفاده کنید که پیوندی برای لغو اشتراک در ایمیل های ارسالی در نظر گرفته باشد و به مشترکان اجازه دهد به پروفایلشان دسترسی داشته باشند تا لیست علایقشان را تغییر دهند.
  • از همه ی کسانی که خود را از لیست حذف می کنند، علت آن را بپرسید.
  • از سرویس دهنده ای استفاده کنید که به ایمیل تان اعتبار بدهد.

ادامه ی این مطلب را در مقاله ی بعدی مطالعه نمایید.


برای مطالعه مطالب بیشتر در رابطه با بازاریابی و تبلیغات به وبلاگ جاب جاب مراجعه کنید.

برای معرفی کسب و کار خود، ابتدا از قسمت ورود و ثبت نام، وارد حساب کاربری خود در جاب جاب شوید. سپس از دکمه ثبت آگهی، دسته مورد نظر را انتخاب و فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  1. Hello World! hs=05656d80d133ff0a3c93b0559fdfa3b4*
    Hello World! hs=05656d80d133ff0a3c93b0559fdfa3b4* 22 خرداد 1402 پاسخ

    r8z0no

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *