دانلود اپلیکیشن جاب جاب از بازار

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ و مشتریان جدید (قسمت اول)

ایمیل مارکتینگ و مشتریان جدید (قسمت اول)

ایمیل مارکتینگ و افزایش سودهی را در مقاله قبلی از منظر درک ارزش مشتری و رجوع مشتریان قدیمی بررسی نمودیم. در این مقاله موضوع ایمیل مارکتینگ و سوددهی را از زاویه نحوه ارسال پیام های بازاریابی به مشتریان جدید بررسی خواهیم کرد.

ارسال پيام‌هاي متعدد براي سوددهي

ارتباط با مشتريان آينده هميشه مثل بازي اعداد است. زيرا حتی بهترين مشتريان بالقوه و قديمي هم هر وقت كه با آن‌ها تماس بگيريد، آماده‌ي خريد فوري نيستند. پيام بازاريابي كه به‌طور موفق منتقل شود، معمولاً به افرادي مي‌رسد كه در يكي از سه مجموعه‌ي زير قرار مي‌گيرند:

  • خريداران فوري:

كوچك‌ترين بخش تصویر پایین نمايانگر خريد سريع است. در پيش‌گرفتن روش بازاريابي مبتني بر پيام يا تماس يا رفتن به دنبال مشتريان بالقوه‌ي سردمزاج به اميد خريد سريع، معمولاً منجر به ضرر يا بازگشتِ بخشِ كوچكي از سرمايه مي‌شود. گاهي اوقات خريدهاي سريع فقط در صورتي انجام مي‌شوند كه پيام‌تان را در جاي درست و زمان درست مطرح كرده‌باشيد. معمولاً پيام هنگامي به خريد سريع منجر مي‌شود كه مشتري قبلاً درباره‌ي كالاي شما تحقيق كرده يا با شما و كالا و خدمت‌تان آشناست. البته اين نوع خريد فوري استثناست و قانوني كلي محسوب نمي‌شود.

  • مشتريان بالقوه علاقه‌مند:

قسمت دوم نمودار تصویر، نشان‌دهنده‌ي مشتريان بالقوه‌اي است كه علاقه نشان مي‌دهند اما آمادگي خريد سريع ندارند. مشتريان بالقوه علاقه‌مند به دلايل زير احتمال دارد دوباره برگردند:

  • به زمان بيشتري براي تحقيق و مقايسه‌ي كالاها نياز دارند.
  • منتظرند پول دستشان بيايد.
  • هنوز به كالا و شركت شما اعتماد ندارند.
  • به تازگي خريد مشابهي انجام داده‌اند.

مشتريان بالقوه كه علاقه نشان مي‌دهند اما هنوز آمادگي خريد ندارند، بعيد نيست پيامي را به خاطر بسپارند و چند هفته، ماه يا سال بعد كه آمادگي خريد پيدا كردند، به شما مراجعه كنند. درمقابل ممكن است در پاسخ به پيام فرد ديگري فوراً از او خريد كنند.

خریدار سریع کوچک ترین بخش نمودار را در بر گرفته است.
  • افراد غیر علاقه مند:

بقیه نمودار نشان دهنده افرادی است که اصلا علاقه ای به پیام شما ندارند و همیشه به هر دلیلی جز این گروه باقی خواهند ماند. حتی بهترین روش های بازاریابی نیز نباید باعث شود که بخشی از پول یا زمانتان را صرف ارتباط برقرار کردن با افرادی کنید که هیچ گاه از شما خرید نخواهند کرد.

پیام بازاریابی که پشت سر هم تکرار می شود، در طول زمان خرید های سریع را افزایش می دهد.

می توانید با پیگیری پیام هایتان مشتریان علاقه مند را به خریدار تبدیل کنید. پیگیری مرتب پیام ها می تواند مشتریان سریع را به مشتریان دائمی تبدیل کند. شکل زیر نشان می دهد که چگونه یک پیام پیگیری می تواند برایتان مشتری جمع کند. با توجه به تصویر بالا در میابیم که مشتريان به سه دسته تقسيم مي‌شوند:

  • خريداران سريع:

بزرگ‌ترين قطعه در اينجا نشانگر خريدهاي سريع است. تكرار پيام‌ها به ايجاد اعتماد به شما و پيشنهادهايتان، و پيام‌هاي پيگيرانه به مشتريان بالقوه علاقه‌مند براي تحقيق بيشتر كمك مي‌كند و براي خريد فوري به آن‌ها انگيزه مي‌دهد.

  • مشتريان بالقوه علاقه‌مند:

فرستادن پيام به مشترياني كه قبلاً خريد سريع انجام داده‌اند و احتمالاً قصد خريد ديگري ندارند باعث مي‌شود تجارت شما تا زماني كه مشتريان آمادگي خريد دوباره را پيدا كنند، در ذهنشان در اولويت بماند.

  • افراد غيرعلاقه‌مند:

سومين بخش اين نمودار نشانگر افرادي است كه هنوز به پيام‌هاي شما علاقه‌اي نشان نداده‌اند. شايد وسوسه شويد ارسال پيام به اين افراد را ادامه دهيد اما بهتر است پولتان را بر روي پيام‌هايي سرمايه‌گذاري كنيد كه مشتريان بالقوه را هدف قرار مي‌دهند. اگر هميشه پيام‌هاي شما با بي‌علاقگي روبه‌رو مي‌شود بايد پيام يا مخاطبتان را تغيير دهيد.

برای مطالعه ادامه ی این مطلب کلیک کنید.

برای مطالعه مطالب بیشتر در رابطه با بازاریابی و تبلیغات به وبلاگ جاب جاب مراجعه کنید.

جهت معرفی کسب و کارتان، ابتدا از قسمت ورود و ثبت نام، وارد حساب کاربری خود در جاب جاب شوید. سپس از دکمه ثبت آگهی، دسته مورد نظر را انتخاب و فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *