دانلود اپلیکیشن جاب جاب از بازار

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ – اصول بازریابی با ایمیل و شکل ظاهری ایمیل

ایمیل مارکتینگ

اصول بازریابی با ایمیل و شکل ظاهری ایمیل

در مقاله قبلی در رابطه با ایمیل مارکتینگ – اصول بازریابی با ایمیل و محتوای ایمیل صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم در رابطه با شکل ظاهری ایمیل ها برای شما صحبت کنیم.

تصمیم‌گیری دربارة شکل ظاهری ایمیل‌ها در ایمیل مارکتینگ:

عناصری مانند شکل و رنگ قسمت‌های مهم هر پیام ایمیلی هستند، زیرا می‌توانند به کلماتی که استفاده می‌کنید قدرت ببخشند یا باعث شوند کلمات شما احساسی متفاوت در خواننده ایجاد کند. شکل زیر پیام ایمیلی ساده‌ای را قبل از این‌که در آن عناصر طراحی به کار رود، نشان می‌دهد. به شما پیشنهاد میکنم اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید این لینک را را بررسی بفرمایید(کلیک کنید).

حراج تور تعطیلات
از آنجایی که هیچ تعطیلی ویژه ای در پیش نیست, شما را دعوت می کنیم تعطیلات ویژه ی خودتان را برنامه ریزی کنید. آن را هرچه دوست دارید بنامید. اما مطمئن شوید که تعطیلات خاص خودتان را انتخاب کرده اید و تا اخر این ماه آن را رزرو کنید. زیرا در حال حاضر بلیط هواپیما از همه وقت های دیگر ارزان تر است و محدودیتی ندارد.
هیچ وقتی بهتر از این برای چند روز استراحت و خوش گذرانی با یکی از بسته های مسافرتی ما پیدا نمی کنید. یکی از تور هایزیر را انتخاب کنید یا با ما تماس بگیرید تا تور تعطیلات ویژه ی شما را برنامه ریزی کنیم.
تعطیلات لایت هوس
خودتان را در فضایی تصور کنید که جریان آبی زیبا و آفتابی دلچسب شما را احاطه کرده است.
با ارسال ایمیل یا تماس تلفنی این تور را رزرو کنید.
تور ساحل
ساحل های اختصاصی ما برای استراحت و یا ورزش های آبی عالی هستند. ورزش هایی چون غواصی, ماهیگیری در عمق و زیر اب رفتن با لوله های مخصوص در چند قدمی شما قرار دارند. با ایمیل یا تماس تلفنی این تور را رزرو کنید.
این تورها را باید تا پایان ماه رزرو کنید تا از تخفیف ویژه ی بلیت های هواپیما بهره مند شوید. در انتخاب برخی از تاریخ ها محدودیت وجود دارد. در مورد این تاریخ ها در حین تماس تلفنی یا ایمیل سوال بفرمایید.
25درصد پس انداز کنید
تور تعطیلاتتان را تا پایان این ماه رزرو کنید تا 25 درصد برای کرایه ی ماشین پس انداز کنید. این پیشنهاد تا پایان ماه مهلت دارد.

این ایمیل فاقد عناصر طراحی ضروری برای تقویت پیام است.

 

ایمیلی که تنها شامل متن است نه‌تنها قدرت تقویت گزارة ارزش را ندارد، بلکه خواندن و تشخیص جزئیات نیز در آن سخت است.

حتی ساده‌ترین عناصر طراحی نیز برروی ظاهر و احساسی که یک ایمیل ایجاد می‌کند، تأثیر بسزایی دارند.

شکل بعدی همان ایمیل را با عناصر طراحی ساده‌ای که به آن اضافه شده نشان می‌دهد. عناصری که از پیام پشتیبانی و آن را تقویت می‌کند.

 

ایمیل مارکتینگ

 

این ایمیل شامل عناصر طراحی برای تقویت پیام است.

 

این ایمیل از شکل‌ها، پیوندها، رنگ‌ها، مرزبندی‌ها، فونت‌ها و صفحه‌آرایی مؤثری برای تقویت عناصر ویژه استفاده می‌کند و باعث می‌شود ایدة پیام در زمینة تعطیلات و سفر قابل فهم‌تر به‌نظر برسد.

سؤالات زیر را از خودتان بپرسید، این سؤالات به شما کمک می‌کنند، تا در مورد ظاهر ایمیل‌تان تصمیم بگیرید:

  • چه احساسات یا شرایطی باعث می‌شود مردم به خدمات یا کالاهای شما فکر کنند؟
  • چه کلمات، فونت‌ها، شکل‌ها و رنگ‌هایی این احساسات و شرایط را منتقل می‌کنند؟
  • از چه ابزارهای دیگری می‌توان برای انتقال این پیام استفاده کرد؟
  • کدام‌یک از محدودیت‌ها و مزایای هر ابزار می‌تواند بر ظاهر و احساس پیام شما تأثیر بگذارد؟

تعیین هدف برای ایمیل، بهبود محتویات و ارزیابی ایمیل در ایمیل مارکتینگ

تعیین هدف برای پیام‌های ایمیلی:

وقتی در مورد تجارت‌تان هیجان‌زده هستید فکر کردن به هرکسی به‌عنوان یک مشتری بالقوه کار آسانی است. درواقع ممکن است مخاطبات زیادی را شناسایی کنید که به کالا یا خدمات شما نیاز دارند، اما بسیاری از افراد به بهانه‌های مختلف از شما خرید نخواهند کرد.

درعین‌حال ممکن است موقعیت‌های زیادی برای انتقال پیام‌تان داشته باشید که اصلاً توجهی به آن‌ها نکرده‌اید. با هدف قرار دادن مشتری‌هایی که فکر می‌کنید بیشتر احتمال دارد از شما خرید کنند و جدا کردن آن‌هایی که احتمالاً هرگز از شما خرید نخواهند کرد، ایمیل تأثیرگذارتری ارسال می‌کنید. با پاسخ به سؤال‌های زیر تصمیم بگیرید که چه‌کسی باید دریافت‌کنندة ایمیل شما باشد:

  • چه افرادی احتمالاً نیازمند خدمات یا کالای شما هستند؟
  • چه کسانی قبلاً مشتری کالا یا خدماتی مشابه کالا و خدمات شما بوده‌اند؟
  • خریدار کالا و خدماتی مشابه کالا و خدمات شما هستند؟
  • چه نفراتی قبلاً مشتری شما بوده‌اند و چه زمانی احتمالاً دوباره آمادگی خرید دارند؟

بهبود محتویات ایمیل باتوجه به عکس‌العمل مشتریان:

محتویات ایمیل شما باید با این موضوع که مشتریانتان ترجیح می‌دهند چگونه به این ابزار ارتباطی پاسخ دهند، هماهنگی داشته باشد. بدین‌ترتیب مخاطب به‌آسانی از نظر درونی با آن ارتباط برقرار می‌کند و به پیامتان عکس‌العمل نشان می‌دهد. به مقایسة زیر بین اطلاع‌رسانی با ایمیل و استفاده از بیلبورد دقت کنید.

تصور کنید بیلبوردی در کنار بزرگراهی نصب شده که مردم در آن با سرعت 65 مایل در ساعت حرکت می‌کنند. اگر این بیلبورد شامل متنی دوپاراگرافی، شماره تلفن دفتر، شمارة موبایل، شمارة فاکس و آدرس ایمیل و نقشه‌ای برای رسیدن به دفتر فروش باشد احتمالاً هیچ نتیجه‌ای از آن نخواهید گرفت. زیرا هیچ راننده‌ای در این بزرگراه نمی‌تواند در آن واحد با تمامی این اطلاعات ارتباط برقرار کند.

حتی اگر صفحه‌بندی آن برای رانندگان خوانا باشد، باز هم عمل کردن به برخی از اطلاعات روی بیلبورد مشکل است. برای مثال بعید است رانندگان به آدرس ناشناسی که روی بیلبورد آمده ایمیل بزنند؛ ساده‌ترین دلیلش این است که پشت کامپیوترهایشان نیستند.

ارتباط مردم با ایمیل هم مثل بیلبورد است. دوست دارند به‌سرعت محتویات ایمیل را بررسی کنند تا ببینند ارزش جواب دادن یا خواندن جزئیات را دارد یا نه.

دقت کنید از سربرگ، شکل‌ها، پیوندها و متن به شکلی استفاده کنید که مشتری با یک نگاه با آن ارتباط برقرار کند.

نسبت به بیلبورد و ابزارهای تبلیغاتی دیگر، مردم به ایمیل عکس‌العمل متفاوتی نشان می‌دهند. کسانی‌که بیلبورد را نگاه می‌کنند باید از ابزار دیگری (مانند تلفن یا کامپیوتر) نیز استفاده کنند تا با شرکت مورد نظر ارتباط برقرار کنند. اما در مورد ایمیل، با استفاده از خود ایمیل به آن عکس‌العمل نشان می‌دهند. مثلاً با انجام کارهای زیر:

  • کلیک کردن روی پیوندی در متن ایمیل
  • دانلود کردن فایلی مربوط به ایمیل
  • فوروارد کردن ایمیل برای دیگران
  • جواب دادن به ایمیل
  • کلیک کردن برروی شماره تلفنی در یک ایمیل موبایلی
  • چاپ کردن ایمیل
  • ذخیره کردن ایمیل در صندوق پستی

ارزیابی ایمیل و بررسی نتایج ایمیل مارکتینگ:

پیگیری مداومِ تأثیر ایمیل‌های ارسالی باعث بهبود روش‌ها می‌شود و کمک می‌کند برای تنظیم پیام‌های بعدی، تغییرات مقتضی روی آن پیاده شود.

ارزیابی ایمیل با بیان اهداف قابل ارزیابی آغاز می‌شود و با پیگیری و ارزیابی نتایج، برای تشخیص این‌که به این اهداف رسیده‌اید یا نه، ادامه می‌یابد. این اهداف ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • افزایش بازدیدکنندگان سایت تا حدی مشخص
  • افزایش تعداد سفارشات یا خریدها تا حدی مشخص
  • دریافت بازخورد و اطلاعات دربارة موضوعی مشخص
  • افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در برنامه‌ها تا تعدادی مشخص
  • تغییر دیدگاه یا درک مشتریان در طول زمانی مشخص
  • گسترش پایگاه اطلاعات تماس تا تعدادی مشخص

با پیگیری سرزده از سرویس‌دهندة ایمیل می‌توانید نتایج پیام را پیگیری و ارزیابی کنید. (در ادامة این فصل دربارة سرویس‌دهنده صحبت خواهم کرد.) سرویس‌دهنده به‌طور دقیق به شما می‌گوید چه کسانی ایمیل‌تان را باز کرده‌اند یا روی پیوند داخل آن کلیک کرده‌اند. شکل زیر نمونه‌ای از گزارش خلاصه کلیک‌های روی ایمیل را نشان می‌دهد.

با این همه ارزیابی‌تان از ایمیل نباید کاملاً براساس تعداد این‌گونه کلیک‌ها باشد. مثلاً می‌توانید از مردم بخواهید با شما تماس بگیرند و اطلاعات بیشتری بخواهند. بدین‌ترتیب با شمارش تعداد این تماس‌ها و این‌که مردم زمان تماس چه می‌گویند، می‌توانید تأثیرگذاری ایمیل‌تان را ارزیابی کنید. روش‌های دیگر ارزیابی و پیگیری شامل موارد زیر است:

  • از مخاطب بخواهید برای دریافت پیشنهادی، ایمیل شما را چاپ کند. سپس می‌توانید تعداد مشتریانی را بشمارید که ایمیلی چاپ‌شده به دفتر یا فروشگاه شما برمی‌گردانند.
  • از مخاطب بخواهید هنگام پاسخگویی پیام شما را تکرار کند. ببینید در چند ایمیل این کار را انجام می‌دهند.
  • از مخاطب بخواهید فرم آنلاینی را پر کند. اطلاعات جمع‌آوری‌شده از این فرم‌ها را تجزیه و تحلیل کنید.
  • از آن‌ها بخواهید ایمیل شما را برای یک دوست یا همکار ارسال کنند. تعداد مشترکانی را که در پی فوروارد کردن پیام به شما اضافه شده‌اند، بشمارید.
  • فعالیت‌های ذکرشده در قسمت کالای ایمیل‌تان را پیگیری کنید. تفاوت بین میانگین سطح فعالیت و تغییر در فعالیت را محاسبه کنید.

ما در مورد ایمیل مارکتنیگ مباحث مختلفی را بررسی کردیم، شما میتوانید به مقالات قبلی ما مراجعه نمایید و اطلاعاتن خودرا در این باره تکمیل کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *