دانلود اپلیکیشن جاب جاب از بازار

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ و افزایش سود با مشتریان قدیمی

ایمیل مارکتینگ و افزایش سود با مشتریان قدیمی

ایمیل مارکتینگ و افزایش سوددهی چه ارتباطی می توانند با یکدیگر داشته باشند؟ احتمالا این سوالی است که در ذهن دارید. اساس هر تجارتی رسیدن به درامدی بیشتر از سرمایه است. وقتی اولین ایده ی مربوط به تجارت به ذهنتان می رسد، امیدوارم وقت بگذارید و محاسبه کنید تا مشخص شود ایا این ایده پول ساز است یا نه.
اگرچه مطمئنم بسیاری از شرکت های موفق کوچک با چیزی بیش از محاسبات پایه ای ریاضی شروع به کار می کنند. اما یک محاسبه خیلی مهم کمتر به برنامه تجاری راه پیدا می کند. هزینه جذب مشتری کافی برای ادامه حیات تجارت شما.
مشتریان بالقوه قرار نیست بیایند شما را در دفتر کارتان پیدا کنند. یا زمانی که خط موبایلتان وصل میشود شروع به تلفن زدن نمایند. باید راه هایی برای شناساندن تجارتتان به مردم پیدا کنید. مطمئن شوید که تلاش هایتان برای ارتباط موثر، بیشتر از هزینه ای که می کنید سودآور است.
ایمیل وسیله ارتباطی باصرفه ای است. اما ارسال آن فقط به خاطر ارزان بودن، مانند خریدن اخرین مدل کامپیوتر برای بازی کردن سولیتر است. در این مقاله و مقالات بعدی به شما نشان می دهیم چگونه روی قدرت ایمیل سرمایه گذاری کنید تا هزینه های جذب مشتری را به فرصت هایی برای رشد و سودآوری تبدیل نمایید.

افزايش سود با رجوع مشتريان قديمي

تجربه‌ي زيادي در تجارت لازم نيست تا متوجه شويد مشتريان قديمي چقدر در پيشرفت كار شما مؤثرند. پس از مدتي كار تجاري حتی ممكن است مشتريان قديمي را به نام بشناسيد و زماني كه آن‌ها را مي‌بينيد، ماشين را نگه‌داريد. يا وقتي شماره‌شان روي گوشي تلفن‌تان مي‌افتد، هيجان‌زده شويد.

احتمالاً بهترين كار براي ايجاد وفاداري، تكرار خريد و رجوع دوباره‌ي مشتريان، اين است كه با ارسال ايميل‌هاي باارزش و منظم چند قدم از مشتريان جلوتر باشيد. مشترياني كه دوباره رجوع مي‌كنند، خيلي بيشتر از مشتريان بالقوه‌ي آينده –كساني كه به‌طور كلي از تجارت شما اطلاعي ندارند- ممكن است با يك پيام به سرعت خريد كنند. مشترياني كه با تجارت شما آشنايي دارند، داراي پيشينه‌اي از شما هستند كه جبران‌كننده‌ي تمامي آن پيام‌ها و ابزارهايي است كه تازه مي‌خواهيد براي يك مشتري بالقوه‌ي سردمزاج بفرستيد و توضيح دهيد چرا كالا و خدمات‌تان ارزشِ هزينه‌كردن دارد.

هر چه تعداد مشترياني كه با كارتان آشنايي بيشتري دارند زيادتر باشد، پيام‌هاي كمتري بايد ارسال كنيد. گاهي اوقات ايجاد ارتباط تجاري مجدد، به سادگيِ يادآوري پرداخت پول يا آگهي براي اطلاع‌رساني درباره‌ي كالاهاي جديد و به‌روزشده است.

قسمت‌هاي بعدي درباره‌ي ارزش تكرار تجارت است و به شما مي‌گويد چگونه سودتان را با استفاده از ايميل و ایمیل مارکتینگ افزايش دهيد و مشتريان قبلي را به سودده‌ترين شكل، به خريد مجدد تشويق كنيد.

درك ارزش مشتري قديمي

مشتريان قديمي راحت‌تر از مشتريان جديد به دست نمي‌آيند. اما تجارت با آن‌ها سودآورتر از مشتريان بالقوه‌ي سردمزاج است.

هزینه های جذب مشتری:

تشویق مشتریان برای استفاده از کالا ها و خدمات به ایجاد ارتباطات زیادی نیاز دارد. این موضوع باعث ایجاد هزینه های زیاد تبلیغات می شود

سود پايه:

مقدار پولي است كه پس از پرداخت هزينه‌ها باقي مي‌ماند همان سود پایه ی شماست. سود پايه با افزايش خريدهاي سودآورِ مشتريان، به‌طور صعودي افزايش مي‌يابد.

سوددهی حاصل از افزايش خريد:

بعد از پوشش‌دادن هزينه‌هاي ثابت، سود به‌طور مكرر به بيش از  سود پايه افزايش مي‌يابد. پس از آن هر خريدِ اضافه‌اي، سودِ اختصاص‌يافته به هزينه‌هاي ثابت را پايين‌تر مي‌آورد. براي نمونه فرض كنيم اجاره‌ي ماهانه‌ي شما صد دلار است و ده دلار از هر خريد صرف اجاره مي‌شود. پس از ده خريد ده دلار شما سوددهي اضافي خواهد داشت. خريداران قديمي نيز به‌طور متوسط براي هر خريد بيش از مشتريان جديد پول خرج مي‌كنند.

سوددهي از كاهش هزينه‌هاي كار:

وقتي مشتريان قديمي با كارشما بيشتر آشنا مي‌شوند به اندازه‌ي مشتريان جديد به مديريت نياز ندارند. براي مثال شايد مشتريان جديد براي استفاده‌ي درست از كالايي به‌طور دائم با بخش فني تماس بگيرند. اما وقتي با كالاهاي شما آشنا مي‌شوند ديگر لازم نيست با تلفن‌‎هاي مكرر آن‌ها را به خريد دوباره تشويق كنيد.

سود حاصل از مشترياني كه به شما معرفي مي‌شوند:

هر چه مشتريان با تجارت، خدمات و كالاهاي شما بيشتر ارتباط داشته‌باشند، احتمال اينكه درباره‌ي تجربه‌هايشان با دوستان و اطرافيان صحبت كنند بيشتر است. مشترياني كه به شما معرفي مي‎شوند مثل مشتريان قديمي هستند. زيرا مشتري‌اي كه از طرف شخص ديگري معرفی شده به معرف اعتماد دارد. بنابراین، معمولاً لازم نيست زمان يا پول زيادي براي متقاعدكردن او به خريد صرف كنيد.

سود حاصل از پاداش خريد:

رقابت بر سر قيمت،‌ قاتل تجارت‌هاي كوچك است. مشتريان قديمي كه به شما اعتماد پيدا كرده‌اند و با خريدها مكرر احساس راحتي مي‌كنند، به‌خاطر كمي افزايش قيمت حاضر نمي‌شوند مثل مشتريان جديد به رقباي شما مراجعه كنند. مسلماً براي تشكر از وفاداري آن‌ها نبايد قيمت را بالاتر برد، اما شما مي‌توانيد براي جبران پولي كه آن‌ها بابت وفاداري‌شان مي‌پردازند، امتيازي كيفي يا كمّي -به‌عنوان پاداش خريد- به كالا يا خدمات مورد نظر بيفزاييد. بسياري از مشتريان قديمي براي استفاده از مزاياي بيشتر حاضرند پول بيشتري بدهند.

مطالب مرتبط با این مبحث را در مقالات بعدی جاب جاب مطالعه نمایید.

شما می توانید سایر مقالات مرتبط با ایمیل مارکتینگ را در دسته بازاریابی وبلاگ جاب جاب مشاهده نمایید.

برای دیدن آگهی های جاب جاب و معرفی کسب و کار خود کلیک کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *