دانلود اپلیکیشن جاب جاب از بازار

بازاریابی با ایمیل

ایمیل مارکتینگ – اصول بازریابی با ایمیل و محتوای ایمیل

ایمیل مارکتینگ یا بازریابی با ایمیل

با اصول اولیه ایمیل مارکتینگ آشنا خواهیم شد و متوجه می‌شویم که چه محتوایی مناسب برای ارسال یک ایمیل به قصد انجام ایمیل مارکتینگ میباشد.

برای یک ایمیل مارکتینگ موفق و درست نیاز داریم که رفتار مصرف کننده خود را بررسی کنیم و بر اساس آن استراتژی مناسبی رو پیاده کنیم. حالا در ادامه این مقاله با جاب جاب همراه باشید.

برای مطالعه درباره رفتار مصرف کننده و تاثیر آن بر روی استراتژی بازاریابی شما میتوانید از اینجا به مقاله‌ای که پیش‌تر توسط جاب جاب انتشار داده شده است. مراجعه نمایید.

هم چنین اگر مقاله قبلی که درباره ایمیل مارکتینگ است را مطالعه نکردید  حتما آن مقاله را بررسی بفرمایید زیرا که این مقاله در ادامه مقاله قبلی نگارش شده و مکمل آن است.
از اینجا میتوانید مقاله را مطالعه نمایید.

برای متقاعد کردن مشتریان جهت خرید کالا یا خدمات‌تان باید یکی یا هر دو پیام زیر را منتقل کنید:

  • کالا یا خدمات شما منحصربه‌فرد است و مشتریان آن‌ها را نمی‌شناسند. تلاش می‌کنید مشتریانی را آگاه کنید که احتمالاً به کالا یا خدمات شما نیاز دارند، بنابراین از شما خرید می‌کنند.
  • کالا یا خدمات شما به‌سادگی قابل شناسایی و به‌راحتی در دسترس است. چالش اصلی شما این است که مشتریان را متقاعد کنید که کالا و خدمات شما بهترین انتخاب در بین رقبای تجاری است.

ایجاد ارتباط با پیامی به‌یادماندنی که باعث شود مشتری پاسخ مثبت دهد، تلاش زیادی می‌خواهد. ارتباط مؤثر در بازاریابی، مستلزم کاربرد راهکارهای بسیار و تفکری‌ماهرانه است تا پیام‌های شما در بین انبوه پیام‌های دریافتی مشتریان خود را نشان دهند.

اصول ایمیل مارکتینگ یا بازریابی با ایمیل

استفاده از اصول بازاریابی برای پیام‌های ایمیلی کمک می‌کند تا مطمئن شوید اقدامات‌تان با مخاطب و اهداف کلی کار هماهنگی دارد. با آن‌که می‌توانید برای راهبردهای فنی بازاریابی ایمیلی به‌طور همزمان از صدها اصل بازاریابی استفاده کنید، اما سعی کنید ساختن شیوة پیام‌رسانی مورد نظرتان را با تعداد کمی از اصول کلی در ذهن شروع کنید.

اصول ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل، چرخة پویایی از سه مرحلة مقدماتی زیر است:

  1. پیام و بهترین مخاطبان آن را مشخص کنید.
  2. پیام را با استفاده از ابزاری ارائه دهید که با مخاطب و پیام شما بیشترین هماهنگی را دارد.
  3. نتایج را ارزیابی کنید و برای تصمیم‌گیری دربارة پیام‌های بعدی از تجربه و همچنین اصول بازاریابی اصلاح‌شده استفاده کنید.

ایمیل مارکتینگ

تصمیم‌گیری درباره محتویات ایمیل

ایمیل وسیلة بازاریابی فوق‌العاده‌ای است اما واقعاً نمی‌توان از یک ایمیل چند بار استفاده کرد و توقع داشت که بر فروش تأثیر بگذارد. تا جایی‌که ممکن است پیام‌ها را مختصر و مفید نگه دارید. خوانندگان معمولاً به جای وقت گذاشتن برای جزئیات، به ایمیل شما نگاهی کلی می‌اندازند. پیام‌های واضح و کوتاه بهترین انتخاب برای محتویات ایمیل هستند اما این پیام‌ها حداقل باید شامل موارد زیر باشند:

گزاره ارزش:

  • این عبارت، گویای آن است که چرا کالا یا خدمات شما ارزش پول خرج کردن را دارد. گزارة ارزش خوب به مشتریان نشان می‌دهد که خدمات یا کالاهای شما بسیار بهتر از دیگران مشکلات آن‌ها را حل می‌کند یا نیازشان را برطرف می‌نماید. در زیر نمونه‌هایی برای گزارة ارزش آمده است:
  • اهل سفر را هنگام تعطیلات در قفس نیندازید. خدماتی که ما برای نگهداری حیوانات خانگی شما در خانة خودتان ارائه می‌دهیم، نگرانی شما را در تعطیلات برطرف می‌کند و به حیوانات نیز اجازه می‌دهد به‌راحتی در خانة خودشان از تعطیلات لذت ببرند.
  • فردا لازمش دارید؟ سیستم حمل رایگان ما سریع‌ترین وسیلة ممکن است.
  • تنها به این دلیل که الماس عمر ابدی دارد، نباید پرداختِ شما هم ابدی باشد. وام‌های خانوادگی عادلانة ما می‌تواند به شما کمک کند تا وام‌هایی را که با سود بالا گرفته‌اید بازپرداخت نمایید. خدمات ما اختصاصی‌تر از بانک‌های بزرگ است.

اطلاعاتی برای پشتیبانی از گزارة ارزش:

  • گزارة ارزش به‌ندرت به خودیِ خود باعث می‌شود کسی برای خرید فوری تشویق شود. در بیشتر مواقع لازم است با اطلاعات تکمیلی از گزارة ارزش پشتیبانی کنید. می‌توانید این کار را با یک ایمیل انجام دهید. همچنین ممکن است به پیام‌ها پشتیبان زیادی در طول زمان نیاز باشد. برای نمونه:
  • گواهینامه‌ها، تقدیرنامه‌ها و گزارش‌های واقعی
  • نقشة مسیر دفتر کار، مغازه یا وبسایت
  • مشوق‌هایی برای دست‌به‌کار شدن مشتری
  • شکل‌ها و عناصر دیگر طراحی برای قوی‌تر ساختن متن

یک یا دو فراخوان برای انجام کار:

فراخوان برای انجام کار، عبارتی است که طی آن از کسی درخواست می‌شود کار ویژه‌ای را به شیوه‌ای ویژه انجام دهد. این درخواست، قسمت مهمی از ایمیل است، زیرا اگر به مردم نگوییم چه کاری انجام دهند، معمولاً تمایل دارند بعد از خواندن ایمیل‌ها آن‌ها را پاک کنند. برای مثال فقط نوشتن شماره تماس در انتهای ایمیل بدین معنا نیست که مردم به‌طور خودکار تلفن را برمی‌دارند و با شما تماس می‌گیرند. برای رسیدن به نتیجة بهتر باید از مخاطب بخواهید به دلیل ویژه‌ای با شما تماس بگیرد. البته شماره تماس را هم بدهید، اما یک فراخوان مؤثر لزوماً نباید حاوی درخواست خرید فوری باشد. برخی اوقات مشتریان بالقوه باید مراحل زیادی را طی کنند تا فاکتور خرید یک محصول را در دستشان بگیرند. فراخوان انجام کار می‌تواند مانند مثال‌های زیر باشد:

  • همین الان با ما تماس بگیرید تا مشاورة رایگان دریافت کنید.
  • روی پیوند زیر کلیک کنید و این مورد را به سبد خریدتان اضافه کنید.
  • برای دانلود ویدئوی مربوط به اطلاعات، اینجا را کلیک کنید.
  • این کارت را چاپ کنید و برای یک فنجان قهوة رایگان همراه خود بیاورید.

تعیین مؤثرترین کلمات برای متن ایمیل معمولاً مستلزم انجام آزمایش‌هایی همراه با فرضیه‌های آموزشی دربارة این است که مشتریان شما چه درکی از خدمات، کالاها یا تجارت شما دارند.

سوال هایی که برای تنظیم محتوای ایمیل باید از خود بپرسید

در زیر تعدادی از سؤال‌هایی آمده که باید برای تنظیم محتوای متن ایمیل از خودتان بپرسید. در پاسخ به هر سؤال به جای این‌که به بیان علایق خودتان بپردازید، به این فکر کنید که از تجارت شما چه منافعی عایدِ مشتریان می‌شود.

  • خصوصیات کالا یا خدمات شما چیست؟
  • این خصوصیات چگونه منافع مشتری را تأمین می‌کند؟
  • تفاوت کالا و خدمات شما با رقبایتان در چیست؟
  • چرا این تفاوت‌ها ارزش پول دادن دارند.

آیا می‌توانید پاسخ‌های خود را به چهار سؤال قبلی در یک پاراگراف خلاصه کنید؟ سعی کنید به یک متن دو طی، ده‌کلمه‌ای یا کمتر برسید.

اگر مطمئن نیستید مشتریان چگونه به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهند، آن‌ها را بازنویسی کنید و از تعدادی از مشتریان بخواهید به آن‌ها پاسخ دهند. احتمالاً پاسخ‌های آن‌ها شما را غافلگیر می‌کند.

برای مطالعه ادامه ی این مطلب مقالات بعدی را مطالعه نمایید.

شما صاحبان مشاغل و کسب و کار ها می توانید از این قسمت آگهی های فروش و تبلیغات خود را در سایت جاب جاب به ثبت برسانید و از این قسمت آگهی های فروش و تبلیغات دیگران را در سایت جاب جاب مشاهده نمایند.

جمع بندی:

نشان دادن ارزش کالا نیازمند ارتباطات قوی و استفاده از اصول بازاریابیِ صحیح است. ایمیل، سایت‌های اینترنتی، کارت‌های تجاری، آرم‌ها و کارت‌پستال‌ها همگی راه‌های خوبی برای نشان دادن ارزش کالاهای شما به مشتریان هستند. اما برخی از ابزارها برای هدف ویژه‌ای از بقیه کاراترند. برای ایجاد بیشترین تأثیر باید از تمامی ابزارهای بازاریابی در کنار یکدیگر استفاده کنیم. جاب جاب جایی است که این خدمات را به شما ارائه می‌دهد. این‌که چه ابزارهایی احتمالاً در کنار یکدیگر به کار می‌آیند تا تأثیر مثبت و منفی بر تجارت شما بگذارند، مسئله‌ای است که با آزمون و خطا مشخص می‌شود. اما به هرحال برخی ابزارها مزایای آشکاری برای شرکت‌های کوچک تجاری دارند. ایمیل یکی از این ابزارهاست زیرا از نظر اقتصادی به‌صرفه است و نتایجی که با استفاده از ایمیل‌های مجاز به دست می‌آید، فوق‌العاده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *