دانلود اپلیکیشن جاب جاب از بازار

ایمیل مارکتینگ - بازاریابی با ایمیل

ایمیل مارکتینگ – بازاریابی با ایمیل

ایمیل مارکتینگ – بازاریابی با ایمیل

ایمیل مارکتینگ را به مجموعه ی بازاریابی موفق اضافه کنید:

حرکت کردن در مسیر تجارت ـ جایی که اولین اسکناس سودشان را پیروزمندانه قاب می‌کنند و به دیوار می‌زنند ـهمیشه یادآور اولین مشتری برای هر شرکت تجاری کوچکی است. این اولین مشتریان شما هستند که طرح تجاری شما را تایید میکندد و ایده شما را به حقیقت نمایش می‌دهند. وقتی که کالاها و خدمات شما آن‌قدر ارزشمند است که باعث شده فردی برای استفاده از آن‌ها پول بدهد. این موضوع بسیار جذاب خواهد بود در این مقاله به شما کمک میکنیم چه طور با ایمیل مارکتینگ این درآمد را بیشتر کنید.

برای اولین درآمد واقعاً باید جشن گرفت. مهم نیست که کالاهای شما چقدر لازم، سودمند و مناسب مشتریان هستند؛ اگر نتوانید آن‌ها را به شکلی عرضه کنید که مشتری قانع شود ارزش‌شان از قیمت تعیین‌شده بیشتر است. هیچ‌کس آن‌ها را نمی‌خرد.

نشان دادن ارزش کالا نیازمند ارتباطات قوی و استفاده از اصول بازاریابیِ صحیح است. ایمیل، سایت‌های اینترنتی، کارت‌های تجاری، آرم‌ها و کارت‌پستال‌ها همگی راه‌های خوبی برای نشان دادن ارزش کالاهای شما به مشتریان هستند. اما برخی از ابزارها برای هدف ویژه‌ای از بقیه کاراترند. برای ایجاد بیشترین تأثیر باید از تمامی ابزارهای بازاریابی در کنار یکدیگر استفاده کنیم.

متناسب کردن ایمیل با راهبرد بازاریابی

گنجاندن ایمیل در کنار ابزارهای دیگر بازاریابی صرفاً تبدیل کردن شکل پیام‌های سنتی به پیام‌های الکترونیکی یا کنار گذاشتن ابزارهای گران‌تر به‌خاطر استفاده از ایمیل نیست. برای این‌که توانایی‌تان را در بازاریابی ایمیلی به بالاترین سطح برسانید، همیشه دو کار را باید انجام دهید:

  • تجزیه و تحلیل نقاط قوت و محدودیت‌های هر ابزاری در ترکیب بازاریابی
  • گسترش پیام‌هایی که برای دستیابی به اهدافتان، هماهنگ با یکدیگر و با ابزارهای مختلف دیگر عمل می‌کنند.

این‌که چه ابزارهایی احتمالاً در کنار یکدیگر به کار می‌آیند تا تأثیر مثبت و منفی بر تجارت شما بگذارند، مسئله‌ای است که با آزمون و خطا مشخص می‌شود. اما به هرحال برخی ابزارها مزایای آشکاری برای شرکت‌های کوچک تجاری دارند. ایمیل یکی از این ابزارهاست زیرا از نظر اقتصادی به‌صرفه است و نتایجی که با استفاده از ایمیل‌های مجاز به دست می‌آید، فوق‌العاده است.

برای طراحی تبلیغات از این پست دیدن نمایید.

ترکیب کردن ایمیل با ابزارهای دیگر، سود عایدی از هر دو ابزار را افزایش می‌دهد.

ارسال ایمیل تجاری برای افراد کاملاً غریبه غیرقانونی است. برای رعایت قانون باید آن را حداقل با یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی ترکیب کنید تا بتوانید با مشتریان بالقوه رابطه برقرار نمایید.

ترکیب ایمیل با دیگر ابزارهای بازاریابی(مارکتینگ):

پیام‌رسانی با ابزارهای مختلف راه مؤثری برای بازاریابی تجاری است، اما احتمالاً زمانی‌که بیشترین نتیجه را از این شکل پیام‌رسانی به‌دست می‌آورید، ممکن است استفاده از ابزارهای ارتباطی محدود به‌صرفه‌تر به نظر برسد.

استفاده از ایمیل برای پیگیری هدف‌مند، یکی از بهترین راه‌های بهینه‌سازی نتیجة کلی بازاریابی است که برای آن هزینه می‌کنید. مثال زیر به شما می‌گوید که چگونه از پیگیری هدفمند بهره ببرید:

  1. از ابزارهای بازاریابی سنتی برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید.

برای نمونه ار صاحب پیتزافروشی هستید می‌توانید یکی از کارکنان را در پیاده‌روی شلوغ بگذارید تا با نگه داشتن یک علامت با مشتریان بالقوه صحبت کند.

  1. اطلاعات تماس یا علایق مشتریان بالقوه‌ای را که به اولین تماس شما پاسخ مثبت داده‌اند، جمع‌آوری کنید.

از این افراد در مقابل یک برش پیتزای رایگان ایمیل‌شان را بخواهید و بپرسید دوست دارند چه نوع کوپنی از طریق ایمیل دریافت کنند.

  1. براساس اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید، ایمیل‌های شخصی ارسال کنید.

مثلاً اگر مشتری به بال مرغ علاقه نشان داد کوپن‌های بال مرغ برایش بفرستید. همچنین از مشتری بخواهید منویی را که به‌طور خلاقانه در ایمیل جای داده‌اند، چاپ کند و پیشنهاد شما را برای دوستی دیگر فورورارد کند.

پیام های بازاریابی ویژه کسب و کار شما:

احتمالاً در طول روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های متمادی برای بازاریابی از پیام‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنید تا از هر وسیلة مؤثر و لازم برای جذب و نگهداری مشتری بهره برده باشید. با نشان‌دار کردن و یکسان نگه داشتن عناصر طراحی و خصوصیات پیام‌هایتان در طول زمان، به تک‌تک آن‌ها قدرت می‌بخشید و پیام‌های بعدی را برای مخاطبتان به‌یادماندنی‌تر می‌کنید.

زمانی‌که مشتریان نشان ویژة شما را بشناسند و محتوای پیام به نظرشان آشنا برسد، احتمالاً به ایمیل‌تان پاسخ مثبت می‌دهند. برای تمامی پیام‌های بازاریابی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که مطمئن شوید هر پیامی شامل عناصر طراحی ویژه‌ای است که باعث می‌شود مشتری آن را در بین پیام‌های مختلف بشناسد.

برای افزایش بازدهی کسب و کار خود این 10 راه حل را مطالعه نمایید.

ایده‌های زیر دربارة نشان‌دار کردن ایمیل به شما کمک می‌کند به تمامی پیام‌های بازاریابی‌تان شکل و حسی آشنا بدهید.

  • با استفاده از طرح‌های رنگی که هم به‌صورت آنلاین و هم در چاپ خوب به‌نظر می‌رسند. لوگویتان را طوری طراحی کنید که در تمامی چاپ‌ها و قالب‌های دیجیتال قابل تشخیص و خواندن باشد.

به‌طور کلی لوگو و رنگ‌های کار شما باید در موارد زیر ثابت باشند:

  • نشان‌ها
  • فرم‌های سفارش
  • فرم‌های ثبت ایمیل
  • وبسایت
  • رسیدها
  • کارت‌های تجاری
  • ایمیل‌ها

 

  • نام شرکت خود را در تمامی ابزارهای بازاریابی(مارکتینگ) بیاورید.

نام خود را در موارد زیر بنویسید:

  • قسمت فرستندة ایمیل
  • آدرس‌های ایمیل
  • امضای ایمیل
  • فهرست‌های راهنمای آنلاین
  • وبلاگتان

 

  • شکل پیامتان را در ابزارهای مختلف ثابت نگه دارید.

وقتی پیامتان را با ابزارهای مختلف تکرار می‌کنید، دقت کنید عناصر زیر در آن ثابت باشند:

  • فونت
  • صفحه‌بندی
  • شکل‌ها
  • عنوان‌ها

اگر می‌خواهید تنها از پیام‌های کلامی مثل رادیو، پادکست (PODCAST)، و ایمیل‌های متنی استفاده کنید، دقت کنید نشان تجاری‌تان به‌طور مؤثری با استفاده از کلمات منتقل شده باشد.

برای شناخت عواملی که بر خرید مشتری تاثیر دارد لطفا از این مقاله بازدید بفرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *