دانلود اپلیکیشن جاب جاب از بازار

مزایا و معایب تخت بیمار

مزایا و معایب تخت بیمار

مزایا و معایب تخت بیمار

در مقاله ی قبلی تحت عنوان “با تخت بیمار آشنا شوید“، با انواع اصلی تخت بیمار آشنا شدید. در این مطلب قرار است به بررسی مزایا و معایب انواع تخت بیمار بپردازیم. به کمک این مقاله می توانید با توجه به شرایط خود، تصمیمات بهتری را جهت تهیه تخت بیمار اتخاذ نمایید.

مزایا و معایب تخت برقی

به طور معمول، چنانچه قیمت مطرح نباشد، اولویت خرید با تخت های بیمارستانی برقی است. بنابراین در ادامه به بررسی مزایا و معایب تخت بیمارستانی برقی می پردازیم.

چنانچه در زمینه ی تولید، واردات، عرضه، فروش یا ارائه خدمات مربوط به تخت بیمار فعالیت می نمایید، می توانید کسب و کار، محصولات یا خدمات خود را در دسته “پزشکی و سلامت” و زیر دسته “تجهیزات پزشکی و خدمات مربوطه” جاب جاب معرفی نمایید. کافیست وارد حساب کاربری خود در جاب جاب  و پس از انتخاب دکمه ی ثبت آگهی، دسته “تجهیزات توانبخشی، فیزیوتراپی و طبی” را انتخاب و مراحل تکمیل فرم را تا پایان طی نمایید.

مزایا:‏

  • قابلیت تنظیم و تغییر حالت تخت: تخت های بیمارستانی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و تغییر در فرم ها و حالت های مختلف می باشند. از این جهت این تخت ها به سپری کردن راحت تر دوره درمان و نقاهت بیماران تنفسی، معلولان، سالمندان و افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، کمک بسیاری می کند.
  • گردش خون بهتر: استفاده از تخت های بیمارستانی برقی به دلیل امکان تغییر شکن ها و قرار گیری در حالت های مختلف، موجب گردش خون در بدن بیمارانی می شود که پاهای شان دچار آسیب و مشکل است.
  • جلوگیری از زخم بستر: در تخت بیمارستانی برقی امکان تغییر حالت های مختلف بدن وجود دارد. اگرچه برای درمان و جلوگیری از زخم بستر انتخاب تشک طبی نیز بسیار اهیت دارد، اما تخت برقی نیز برای جلوگیری از بیماری زخم بستر بسیار موثر است.
  • امکانات جانبی عالی: تخت های بیمارستانی برقی دارای امکانات متنوعی هستند که به آسایش پرستار و بیمار کمک می کند. این تخت ها قابلیت تغییر ارتفاع، تغییر شکن و تغییر حالت و فرم داشته و دارای فضایی برای نگهداری از وسایل بیمار هستند. همچنین تخت های برقی بیمارستانی دارای دسته هایی برای کمک به بلند شدن و خوابیدن بیمارند و ریموت کنترل، جاپایی، کنار تختی و سینی مخصوص برای سرو غذای بیماران دارند.

معایب:‏

  • برای نظافت و شستشوی این تخت ها باید مراقب باشید که سیستم برقی شان دچار اختلال نشود.
  • تخت های بیمارستانی برقی قیمت بالایی دارند و تامین بودجه برای خرید آن ها یکی از معایب آن ها است.
  • در صورتی که باتری تخت بیمارستای برقی تمام شود و برق نباشد، امکان تغییر زاویه شکن های این تخت وجود ندارد.
  • تخت های بیمارستانی برقی به دلیل دارا بودن سیستم های الکتریکی، حساسیت بالایی داشته و نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح دارند.
  • معمولا تخت های برقی از تخت های مکانیکی وزن بیشتری دارند. از این جهت جا به جایی آن ها سخت تر است.

مزایا و معایب تخت مکانیکی

اصولا تخت های بیمار برای آسایش و راحتی بیماران بستری در بیمارستان طراحی و تولید می شوند. اما از آنجایی که بسیاری از افراد، علاقه مند به نگهداری و پرستاری از عزیزان خود در منزل هستند، بنابراین برای رفاه و آسایش بیماران عزیز خود تخت بیمارستانی مکانیکی خریداری می کنند. این تخت ساده ترین نوع تخت بیمارستانی بوده و تغییر ارتفاع و زاویه شکن های این تخت توسط اهرم و نیروی انسان انجام می شود.

مزایا:

  • تخت بیمارستانی مکانیکی قیمت مناسبی دارد.
  • تخت های مکانیکی بیمارستانی مجهز به پایه سرم هستند.
  • امکان شستشو و استریل کردن تخت بیمارستانی مکانیکی وجود دارد.
  • تخت بیمارستانی مکانیکی مناسب انواع بیماران، معلولین و سالمندان است.
  • سرهای تخت مکانیکی از جنس  MDF  و ABS ساخته می شود. این کار علاوه بر زیبایی بخشی به تخت، موجب افزایش مقاومت دوسر این تخت می شود.
  • تخت بیمارستانی مکانیکی دارای رویه ای توری است که باعث عبور و مرور هوای زیر بیمار شده و تا حد امکان از ایجاد زخم بستر در بیمار جلوگیری می کند.
  • تخت بیمارستانی مکانیکی از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و معمولا قابلیت تحمل وزن تا 180 کیلوگرم را دارا می باشد. بنابراین این تخت مناسب افرادی است که سنگین وزن بوده و نیاز به استراحت مطلق دارند.

معایب:

تنها عیب تخت بیمارستانی مکانیکی این است که ارتفاع و زاویه شکن ها در این تخت از طریق نیروی دست و هندل دستی انجام می شود.

سایر مطالب مربوط به پزشکی و سلامت را در وبلاگ جاب جاب مطالعه نمایید.

برای مشاهده کسب و کار ها، کالاها و خدمات مربوط به “تجهیزات پزشکی و خدمات مربوطه” در جاب جاب کلیک نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  1. Jasper Sexton
    Jasper Sexton 3 فروردین 1402 پاسخ

    Nice post. I learn something totally new and challenging on websites

  2. Hello World! hs=1e4590a7d3859f26f632d042c25f29a4*
    Hello World! hs=1e4590a7d3859f26f632d042c25f29a4* 22 خرداد 1402 پاسخ

    w85zkc

  3. 🌍 Hello World! https://national-team.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=1e4590a7d3859f26f632d042c25f29a4 🌍
    🌍 Hello World! https://national-team.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=1e4590a7d3859f26f632d042c25f29a4 🌍 3 مرداد 1402 پاسخ

    o8o79k

  4. HDPE pipe services in Iraq
    HDPE pipe services in Iraq 30 آذر 1402 پاسخ

    Elitepipe Plastic Factory’s HDPE fittings are renowned for their versatility, allowing for secure and efficient connections in diverse applications such as water supply, gas distribution, and industrial pipelines. Elitepipe Plastic Factory

  5. HDPE pipe supplier in Iraq
    HDPE pipe supplier in Iraq 11 دی 1402 پاسخ

    Hello, Neat post. There’s an issue together with your site in internet explorer, would check this텶E still is the marketplace chief and a large element of other folks will leave out your magnificent writing due to this problem.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *