دانلود اپلیکیشن جاب جاب از بازار

واکر و نکات مهم در خرید آن

واکر و نکات مهم در خرید آن

واکر و نکات مهم در خرید آن

واكر وسیله ای مهم جهت توان بخشی و كمك به راه رفتن است. این وسیله به دلیل داشتن چهار تا پایه، نسبت به عصا در حفظ تعادل بیشتر بهتر عمل می کند و پایدارتر است.

واکر شرایط را برای راه رفتن افراد کهنسال یا بیمارانی كه:

  • به ناتوانی ناشی از سکته قلبی یا مغزی دچار شده اند،
  • قدرت عضلات اندام تحتانی آنها كاهش پیدا كرده است،
  • دامنه ی حركتی مفصل های ران، زانو یا مچ پای آنها كم شده،
  • درد یا ناپایداری مفصلی دارند
  • اختلال در تعادل دارند،
  • و… فراهم می سازد.

راه رفتن بیماران بعد از درمان آسیبی كه به اندام تحتانی یا لگن آنها رسیده یا عمل جراحی كه برای آنها انجام شده بسیار مهم است. منظور از اندام تحتانی قسمتی از بدن است كه در پایینتر از لگن قرار دارد. بسیاری از این بیماران، برای مدتی اجازه ی راه رفتن بر روی اندام مشكل دار را ندارند. بنابراین در این مدت فرد برای راه رفتن می بایست از واكر یا عصا استفاده كند.

چنانچه در زمینه ی تولید، واردات، عرضه، فروش یا ارائه خدمات مربوط به واکر بیمار فعالیت می نمایید، می توانید کسب و کار، محصولات یا خدمات خود را در دسته “پزشکی و سلامت” و زیر دسته “تجهیزات پزشکی و خدمات مربوطه” جاب جاب معرفی نمایید. کافیست وارد حساب کاربری خود در جاب جاب  و پس از انتخاب دکمه ی ثبت آگهی، دسته “تجهیزات توانبخشی، فیزیوتراپی و طبی” را انتخاب و مراحل تکمیل فرم را تا پایان طی نمایید.

نکات مهم در خرید و انتخاب واکر مناسب

واكر را متناسب با اندازه ی قامت و هیكل فرد استفاده كننده تهیه کنید. در غیر این صورت استفاده ار آن مشكل می شود.

قبل از استفاده از واكر از مناسب بودن ارتفاع آن مطمئن شوید. بدین منظور باید به دسته های واكر توجه كنید. ارتفاع واكر زمانی مناسب است كه دسته های آن در مقابل لگن فرد باشد.

آرنج های فرد در حالت ایستاده و هنگامی که دسته های واکر را گرفته است، باید كمی خم باشد (حدود 15 درجه).

در حالت ایستاده و هنگامی که دست های فرد در طرفین بدن قرار دارند، چین پوستی موجود در سطح داخلی مچ دست فرد، باید در برابر دسته واكر باشد.

واكر باید تا حد امكان سبك باشد. چرا که قرار است به كمك فرد بیاید؛ نه اینکه باری باشد كه آن را حمل می كند.

همچنین به عرض واكر نیز توجه داشته باشید. بعضی درها در منازل عرض كمی دارند. عرض واكر باید طوری باشد كه از در های با عرض كم هم قابل عبور باشد.

انواع واکر

در ادامه به بررسی انواع واکر می پردازیم. لازم به ذکر است که برخی از ویژگی هاى انواع واكر مناسب. منحصر به فرد نیستند. به عنوان مثال ، می توانید یک “واکر تاشو” با “قابلیت تنظیم ارتفاع” همراه داشته باشید.

واکر استاندارد

این واکر دارای چهار پایه بدون کف و دارای سر لاستیکی برای ایجاد ثبات است. برای حرکت نياز است كه آن را بردارید.

واکر تاشو

واكر هاى تاشو يكى از بهترین نوع واکر مى باشد كه قابل حمل و نقل است و به راحتى تا و جمع می شوند. مکانیسم تا زدن آن معمولاً یک سیستم دو دکمه ای است. دکمه ها را به داخل فشار داده و واکر فرو می رود و تا می شود. در نتیجه به راحتی در اتومبیل ، اتوبوس یا هواپیما جا می گیرد.

واکر با قابلیت تنظیم ارتفاع

برخی واکرها دارای یک سری پین یا دکمه هستند که می توان آن ها را فشار داد تا ارتفاع واکر تنظیم و مناسب شود تا دسته ها به درستی متناسب بدن شما باشند. دامنه ى برخی از واکرها به اندازه کافی ارتفاع دارد که می تواند برای بزرگسالان و کودکان استفاده شود.

همی واکر

همى واكر به فرد اجازه می دهد فقط برای پشتیبانی از یک طرف متکی باشد. اين واكر مناسب افرادی طراحی شده که در یک بازو یا دست تعادل و مهارت کمی دارند. از آنجا که به نظر می رسد همى واكر نیمی از واکر است، منطقی است که تقریباً نیمی از وزن واکر تاشو باشد. واکرهای همی پایدارتر از عصا در نظر گرفته می شوند. همی واکر بهترین نوع واکر براى افرادى است كه نمى توانند به طور كامل از هر دو دست خود براى راه رفتن به وسيله ى يك واكر مناسب استفاده كنند.

واکر با درجه افزایش میزان کمک

اين واكر ها داراى دسته جلويى با شيب ٤٠ درجه هستند كه در سمت كاربر اين شيب وجود دارد. اين نوع واكر یک واکر کمک کننده برای نشستن روى صندلى يا لبه ى تخت می باشد كه فرد مى تواند از دست خود بر روى ميله ى داراى شيب چهل درجه به عنوان تکیه گاه استفاده کند.

واكر گلايدر يا واكر با پيوست سكو

به نظر مى رسد این نوع واکر، از نوع واكر مناسب با ارتفاع كم هستند. در هر طرف، میله ای را مشاهده می کنید که به سمت بالا قرار دارد. بالای دسته ها جایگاهی نرم، برای استراحت بازوها وجود دارد. در جلوی این سکوهای راحتی، دسته هایی قرار دارد که برای کمک به نشستن و بلند شدن به عنوان اهرم فشار می توان استفاده کرد.

واکر با چرخ های جلو

شما می توانید واکر (تاشو، قابل تنظیم ارتفاع) پیدا کنید که روی هر یک از پایه های جلو چرخ دارد. يعنى به جز پايه هاى ثابت در اين نوع واكر ها، نوعى از اين واكر ها وجود دارند كه به جاى پايه ى ثابت داراى چرخ در قسمت پايه مى باشند. هدف اين چرخ ها کمک به فرد برای راه رفتن در زمین های ناهموار است. اكثر اين نوع واكر ها داراى چرخ هاى 12سانتی متری مى باشند.

واکر دو چرخ

این واکر که روی دو پایه ي جلو چرخ دارد، به راحتى وزن افراد را تحمل مي كند و مانع بهم خوردن تعادل می شود. واكر دو چرخ به دليل دارا بودن دوپایه چرخ دار یک واکر نیم ثابت به شمار می آید.

واکر سه چرخ

این واکر به اندازه ی واکر چهار چرخ باعث حفظ تعادل می شود دارای وزن کمتری می باشد و قابلیت مانور بیشتری دارد.

واکر چهار چرخ

مناسب افرادی است که برای حفظ تعادل، نیازی به تکیه دادن و فشار به واکر ندارند.

رولیتور

این نوع واکر ها، علاوه بر داشتن 4 چرخ، دارای جایگاهی برای نشستن است. این جایگاه به صورت تشکی از جنس فوم با روکش چرم می باشد.

جهت جلوگیری از حرکت چرخ های آن، ترمز هایی تعبیه شده است.

همچنین دارای سبد فلزی برای حمل بار در زیر نشیمن است.

جاپایی های آن، سبب احساس راحتی در هنگام نشستن می شود.

وزن کم رولیتور، سبب سهولت در جابجایی آن می شود.

سایر مطالب مربوط به پزشکی و سلامت را در وبلاگ جاب جاب مطالعه نمایید.

برای مشاهده کسب و کار ها، کالاها و خدمات مربوط به “تجهیزات پزشکی و خدمات مربوطه” در جاب جاب کلیک نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  1. Hello World! hs=69fa9ed335c3e754da1f40fda42bd881*
    Hello World! hs=69fa9ed335c3e754da1f40fda42bd881* 22 خرداد 1402 پاسخ

    l6xsaq

  2. 🌍 Hello World! https://national-team.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=69fa9ed335c3e754da1f40fda42bd881 🌍
    🌍 Hello World! https://national-team.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=69fa9ed335c3e754da1f40fda42bd881 🌍 3 مرداد 1402 پاسخ

    ok0fh9

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *